Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-04-15, 18:05
  #1
Medlem
Profaxs avatar
Jag tyckte det verkade osanolikt att denna länk inte varit uppe tidigare, har den det så ber jag om ursäkt.

Jag efterlyste litte populärvetenskap i en annan tråd och i en av mina sökningar hittade jag : http://www.scribd.com/ .. Helt otrolig sida där man gratis kan ladda ner fullständiga böcker. Jag har inte utforskat sidan så nogrant, men efter bara 3 sökningar så hade jag de tre böcker jag efterlyste i en annan tråd: Cosmos av Carl Sagan, History of time av Stephen Hawkings och Surley your joking mr Feynman.

Det finns också en hel del skönlitteratur, mestadels mainstream så klart, och andra dokument som är allt ifrån forskning till noveller och uppsatser.

http://www.scribd.com/ Alltså!
Citera
2008-04-16, 15:33
  #2
Medlem
SalmonOfKills avatar
Fanns faktiskt ganska många böcker där!
Jag är iofs inte mycket för att läsa böcker via datorn (även om det går att skriva ut), men kan nog visst vara en ypperlig källa för vissa!
Citera
2008-04-16, 15:47
  #3
Medlem
Jensofswedens avatar
Jäklar, trevligt! Tack för tipset
Citera
2008-04-16, 22:04
  #4
Medlem
Profaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonOfKill
Fanns faktiskt ganska många böcker där!
Jag är iofs inte mycket för att läsa böcker via datorn (även om det går att skriva ut), men kan nog visst vara en ypperlig källa för vissa!
Det är sant att det är lite drygt att läsa vid datorn, kanske var det mest intressant för mig eftersom jag befinner mig i ett U-land och kan skriva ut ~ 700 sidor, få första och sista sidorna inramade, och bara pröjsa ca 100:- SEK.

Det finns en hel del på spanska på den sidan också, om någon nu är intresserad.
Citera
2008-04-17, 13:11
  #5
Medlem
Locksters avatar
Tackar,

Mycket bra. Nu kan man läsa lite på kontoret och så ser det ut som man arbetar med ett viktigt dokument
Citera
2009-03-01, 20:38
  #6
Medlem
Profaxs avatar
Bump.

Jag tänkte passa på att tipsa om www.gigapedia.com . Här finns också Väldigt mycket böcker att ladda ner gratis i PDF-format. Det finns förvånande mycket studentlitteratur.
Citera
2010-08-27, 18:20
  #7
Medlem
Har någon lyckats ladda ner filer genom att själva ladda upp något? Jag laddade upp två egna e-böcker och fick meddelat att jag skulle kunna ladda ner två böcker för det (m.a.o. inte behöva betala för månaders medlemskap då jag bara är intresserad av en titel) men trots det så reagerar sidan som om jag fortfarande inte har gjort något. Den går tillbaka till ursprungsläget varje gång jag ska ladda ner, å tvingar mig att antingen betala eller ladda upp på nytt
Citera
2011-04-25, 21:42
  #8
Medlem
Evil_Santas avatar
Du kan få ganska mycket e-böcker gratis via t.ex. malmö stadsbibliotek som nu ger en e-böcker båda svenska och engelska via ebrary/elib eller vad det nu heter. Finns massor med e-böcker att få tag på gratis.
Citera
2011-04-25, 23:06
  #9
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Profax
Jag tyckte det verkade osanolikt att denna länk inte varit uppe tidigare, har den det så ber jag om ursäkt.

Jag efterlyste litte populärvetenskap i en annan tråd och i en av mina sökningar hittade jag : http://www.scribd.com/ .. Helt otrolig sida där man gratis kan ladda ner fullständiga böcker. Jag har inte utforskat sidan så nogrant, men efter bara 3 sökningar så hade jag de tre böcker jag efterlyste i en annan tråd: Cosmos av Carl Sagan, History of time av Stephen Hawkings och Surley your joking mr Feynman.

Det finns också en hel del skönlitteratur, mestadels mainstream så klart, och andra dokument som är allt ifrån forskning till noveller och uppsatser.

http://www.scribd.com/ Alltså!

Numera finns bara smakprov att ladda ner, i vissa fall kan man bläddra i hela eller större delen av böcker på nätet.
Rätt värdelöst, alltså.
Citera
2011-04-26, 00:22
  #10
Medlem
Profaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Numera finns bara smakprov att ladda ner, i vissa fall kan man bläddra i hela eller större delen av böcker på nätet.
Rätt värdelöst, alltså.
Ok, det var bra så länge det varade.
Citera
2011-08-08, 00:13
  #11
Medlem
buecherkiste.org mest för tysk litteratur
avaxhome.ws är annars en bra källa
Citera
2011-11-11, 20:57
  #12
Medlem
finns det nån sida där man kan ladda ner svenska böcker? även böcker för barn? men denna sida var bra
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback