Citat:
Ursprungligen postat av coca_calle
Hej. Det r nu s att jag har blivit bestulen p lite saker som jag haft i min bil. Det innefattar bland annat en ipod, hrlurar fr ca 800 samt lite klder. Jag har kommit s lngt att det r hemfrskringen som tcker detta. Men jag har fortfarande lite frgor som jag hoppas att ni kra fb:are kan svara p. Grs ngn form av kontroll p bilen, allts tittar om ls r skadade osv fr att skerstlla att stlden gt rum? Sen tnkte jag ven frga hur det r med att pst att man hade andra saker i bilen, s som brbar dator osv som sedan kanske ligger hemma egentligen
Sen tnkte jag ven hra om ngn vet hur mycket man skulle f t.ex ipoden (2g nano) i ersttning och vad sjlvrisken kan tnkas hammna p.
Vi gjorde en polisanmlan direkt efter inbrottet och jag har fr mig att polisen bara frgade om det var mrken p bilen, men det var det inte och jag tror inte de kollade det. Dremot s var en anmlan hos polis krav ifrn frkringsbolaget. Vr sjlvrisk hamnade runt 1000 kronor (3 r sedan)
Om man sger s hr, pstr du att du hade en dator i bilen s kommer de anse att det var ditt eget fel att den blev stulen d det r stldbegrligt. Man fr bara ersttning fr paltor odyl. Dyrare saker ska mna inte ha liggande i bilen alls anser de.
Vi fick en resvska stulen och frskringsbolaget rknade ned kldpriserna ngot fruktansvrt. S fort ett plagg var ldre n ett par mnader prjsade de bara kanske 30 kr fr ett plagg som kanske kostat flera hundra i inkp. Trist. Fr vr del var resvskan dock dyr s det gick nd jmnt ut.
Ska tillgga att jag hade kvitton p alla klder jag skickade med. Tror det r en klar frdel.