Citat:
Ursprungligen postat av Astracan
Måste säga att även jag blev förvånad.
Tycker det låter som märkliga omständigheter att han bara har begått två mord och att det var endast via en slump som dessa båda två kunde kopplas till honom.
Leif GW sa någonting om sannolikhet och slump.
Så A.E begick mord 2000 och därefter dröjde det 8 år tills han såg en liten flicka på en cykel.
Vad är sannolikheten för det här?
Kan ingenting om gärningsmannaprofiler och dyl. men visst måste det vara ett oerhört ovanligt förfarande av en som bevisligen är kapabel att mörda?
Läste i en av länkarna att han hade gått in till en tjej i en trädgård när hon låg och solade. Han hade tagit fram ett knivliknande föremål och sagt att "jag ska sticka dig. Jag ska döda dig". Skurit henne och gått därifrån.
Han måste vara en gåta den här fete lastbilschauffören som inte stämmer in på någonting tidigare.
Å andra sidan bevisar det återigen att världen m a o befolkas av flera psykon som tar andra cyklande barn (Norge) och som sexmördar och tänder eld på blonda kvinnor.
Nästan mer skrämmande än att det var A.E som låg bakom dessa mord med!
Om det är längre uppehåll än ett år brukar man titta på yttre orsaker.
Har han gift sig / haft ett längre förhållande?
Har han varit intagen på tvångsvård / fängelse?
Har han varit utomlands?
Har han skött sin medicinering?
Har han av andra skäl inte haft möjlighet eller behov att begå dessa grova brott?
Om det inte är något av dessa skäl är det mycket ovanligt att han håller sig brottfri så länge.
Det är ju bara snabbanalys på dna:et, kan komma mer när man granskar närmare.