2008-04-16, 23:45
Medlem
egots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Njae, känns nog snarare som att de hör av sig mest för att de hoppas på att han kan ligga bakom olösta mord än att de misstänker honom/något som stämmer överens. Eken har ju fått världens mediauppbåd.
Visst hoppas man att flera mord ska få sin upplösning, men frågan är om det blir så.

förfrågan, nicket

eken, är det något vedertaget eller känner du honom?

ja, han skvätter ju (kroppsvätskor). finns inga kopplingar med andra mord/försvinnanden så sitter han på livstid ändå.

han har bostad, jobb han sköter, fungerar socialt bland vänner, i butiker som mackar, på krogar etc. ingen pardon för honom.

samlar vätska i behållare för att visa upp på jobbet etc.
Citera
2008-04-16, 23:50
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Behöver inte vara förnekelse. De har väl aldrig hört om hans svinaktiga beteende. Han begick dessa bara mot kvinnor han inte känner.

I det här fallet är det förnekelse. Han berättade att han dömts för sexbrott för människor omkring sig. "Oskyldigt dömd för våldtäktsförsök" påstod han, berättade om domarna på fester, familjen kände till dem. Normalt sett reagerar man väl på sådant? De fortsatt att umgås med honom och han fortsatt begå sexbrott och mörda. Varningssignalerna fanns där - AE:s omgivning valde att blunda.
Citera
2008-04-16, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av egot
mer än en gång får jag intrycket att ae har en polisvän eller någon kompis som delar hans 'intressen'.

någon som döljer, gottar sig i hans tarvliga, vidridiga förehavanden.

han är ju så obvious.

Tror kan vara ett bra uppslag.
Kanske man insett detta hos polisen och det var orsaken til att man blixtsnabbt anmälde sig själv.
Citera
2008-04-17, 00:17
Medlem
Tuesdays avatar
Jihoo! Norge ska troligtvis kolla upp Eklund trots att Quick är dömd för mordet på 9-åriga Therese Johannessen. (Jag har tagit upp detta fall tidigare i tråden och undrat om det kan göras utifrån att en man redan är dömd för mordet).

JK:s granskning ledde ingenstans och alla andra som har varit övertygade om att Quick är mytoman har ignorerats. Hoppas Sverige lyssnar bättre nu om norsk polis börjar röra i Quick-grytan. Lyssna på Åsgård i detta fall.

Citat:
Psykiater og ekspert på gjerningsmann-profiler, Ulf Åsgård, sier at politiet bør se spesielt på Trude Espås-saken, i tillegg til å ikke utelukke forsvinningen til Therese Johannessen (9) i Fjell i 1988. Thomas Quick tilsto å ha bortført henne, men det er fortsatt usikkert om denne tilståelsen var troverdig.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=514087
Citera
2008-04-17, 00:21
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egot
förfrågan, nicket

eken, är det något vedertaget eller känner du honom?

Nej det gör jag inte, skrev det i all hast bara. Han ser väl ut att väga som en ek om inte annat.
Citera
2008-04-17, 00:23
Medlem
Tror aset har ett dussin liv på sitt samvete.
Minst.
Har han någon polispolare som hållt honom utanför utredningar skulle jag inte vilja vara i den polisens kläder.
Citera
2008-04-17, 00:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av reproach
Ytterst tveksamt att de placerar en tidigare dömd sexbrottsling där!

Det vore att riskera hans liv så det känns väldigt avlägset.
Och där han hamnar kommer han säkert ha det bra, han verkar vara social trots sitt fula språk och han känns inte som en som bryr sej så mkt om vad andra tycker.
De kanske placera honom på nån annan anstalt för på de största anstalterna så kan man inte placera honom där på grund av att hotbilden är jättestor på de största anstalterna
Citera
2008-04-17, 01:19
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobber Kain
Nej, jag tror inte det blir något mer.

Beror på. Har man DNA någonstans får han det jobbigt. Han verkar vek. Erkände Pernilla mordet. Någon minut senare Engla. Trots att, vad vi vet, man inte hade så mycket på honnom i Engla-fallet (Alltså, vad hände med Tahiländskan han hade med sig på pizzerian. Hon måste ju nästan ha varit med när det skedde. Inte ett ljud i media om detta.). Det finns ju mördare som inte erkänner trots extremt stark bevisning. Kanske på grund av sjukdom (=knäpp), vad vet jag?

Jag vet inte vad som händer men en person efter att ha erkänt ett mord. Faller dom ihop som ett korthus? Eller sitter dom stela som pinnar och får inte ur sig ett ljud?

Jag tror inte AE är någon tuffig. Lite bra bevis, ett par bra, skärpta förshörsledare plockar isär den här killen gansksa enkelt, tror jag. Han kommer inte erkänna något spontant. Men känner han att polisen egentligen vet, så kommer han inte kunna hålla emot.

Erkännandena måste hur som heslt ses som något positivt.
Citera
2008-04-17, 01:26
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny Hedning
Skulle ett större privat företag ha lika dåliga databaser och kommunikation för sina kunder t ex skulle man kursa på tre röda. Beklämmande! Svenskt polisiärt arbete är ett skämt.

Off topic:
Många storbanker sitter på system från 70-talet och ibland med "snurror" skrivna i COBOL skrivna på 60-talet.
För några år sedan jobbade jag på ett stort svenska verkstadsföretag. Dokumenthanteringssystet där var från sent 70, tidigt 80 tal och kördes på stordator. Lite krångligt, men extremt stabil och snabbt. Fungerar det bra, byt inte. Men nu verkar polisens system inte fungera så bra, och dom måste ha nya och bra grejjor PRONTO!

ON TOPIC (lite mer i alla fall):
Inte bara datorsystemen det är fel på, utan öven organisationen. Ett svenskt FBI verkar behövas, eller åtminstone ett mycket bättre samarbete över länsgränserna. Man behöver nog också priortera allvarlig våldsbrottslighet högre.
Lagar som förhindrar samkörning av register och datalagring isamband med brottsutredning måste bort.
Citera
2008-04-17, 01:32
Bannlyst
I en sådan här tråd...

Kan man helt enkelt önska honom en lång och plågsam tortyr, (inte död - för billigt)...

Fy fan, mina knogar har mycket på sitt samvete, skulle inte 'hesitate' en sekund att ge denna dåre en läxa, som han skulle be för sitt liv, jag skulle inte tveka en endaste sekund att göra honom den gärningen, men som sagt, för billigt, denna lirare skall plågas till det grövsta...
Citera
2008-04-17, 02:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Centauro
Johan Asplund menar du, nja det var ju 1980. Då var Eklund 15 år och han verkar inte intresserad av pojkar, så nej.

Det fallet anses väl dessutom vara "polisiärt uppklarat" om jag inte minns fel, ska finnas nån tråd om det i KH.

Ang AE's barndom så tror jag att man helt enkelt får acceptera att det finns nåt som kan defineras som "banal ondska", i det här fallet en lite småsliskig smyg-pedo som tagit steget längre och tänder på att ta livet av dom, i övrigt en förvärvsarbetande som visar upp en annan sida till dom människor somstår honom närmast, inga kända övergrepp eller andra trauman i barndomen, inga som vi vet om iaf, och ja, jag tror att vi har väldigt många AE i samhället utan att ta det sista steget dock, men det finns där hela tiden, närmare än man anar och hos folk som man aldrig skulle kunna tänka sig.
Citera
2008-04-17, 04:56
Medlem
MaeWests avatar
Eftersom detta inte handlar om Engla,så slirar jag in här!
Rattlesnake tog i Engla-tråden upp en intressant sak.Det om thaitjejen.

Jag själv tycker att det varit märkvärdigt tyst om denna presumtiva "flickvän"till AE.

Nu undrar jag följande....Hur kommer det sig att en vägkrog tillåter sexuella aktiviteter?(Ägaren själv har ju sagt att AE+Thaitjej besökt duchen.)
Kan denna krog(Lappens)fungera som ett chickenhouse?

Och i så fall,kan då lappens ägare ses som en hallick?

Och vilka fler är kunder där? Som väljer en smaskig efterrätt i en dusch?
Kan det vara,som rattlesnake spånade om,att "tusse batong"tillhör gänget som gillar efterrätt?

Och därför är väldigt intresserade av att inget läcker ut om vilken roll som Lappens har.

Och att murvlarna är tillsagda att inte gräva i denna Thaitjejs förehavande och låtande,och absolut inte vilken form av relation AE och Thaitjejen hade?

Att "Tusse" har en hel del att stå till svars för,gällandes den prestige som en sketen länsgräns gett upphov till,har ju nu kommit i öppen dager.Lite av barnramsan...-"Ni får inte leka på våran gård".
Om nu de dessutom måste kontrollera OM Lappens är ett "syndens näste"med ägarens goda minne.....

Ni som bor runt omkring,har ni haft några funderingar i de banorna?Har ni märkt av någon mysko trafik av det syndiga slaget,eller är detta ställe ett pittoreskt mathak som på sin höjd har ett svärmande par eller två?
Senast redigerad av MaeWest 2008-04-17 kl. 04:59. Anledning: Trött och ser dubbelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in