2015-01-23, 22:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han/hon missade en försöksverksamhet som dragit igång begränsat på öppen anstalt .. wow vilken kunskapsbank du är som lyckades googla fram det ...

Englund har inte tillgång till internet - och de flesta intagna, (inte interner - som är ett uttryck för dem som satt på interneringsstraff), i princip alla har inte tillgång och ingen har det okontrollerat.
Jag hade kunskapen och googlade fram belägg.

Det är inte enstaka rattfyllerister som har tillgång till Internet, det är de som deltar i undervisning. Det står inget om att det är beroende på brott och strafflängd, så du kan inte utesluta AE, även om det är föga troligt att han tillhör gruppen.
Citera
2015-01-24, 09:50
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Det är inte enstaka rattfyllerister som har tillgång till Internet, det är de som deltar i undervisning. Det står inget om att det är beroende på brott och strafflängd, så du kan inte utesluta AE, även om det är föga troligt att han tillhör gruppen.
Jo jag kan helt utesluta AE eftersom han inte sitter på öppen anstalt ...
Citera
2015-01-24, 11:31
Medlem
Säker på att de inte får använda internet? Har jobbat som vårdare på rättspsyk och där hade i alla fall vissa intagna egen dator på rummet. Men det kanske är skillnad för de som dömts till fängelse?
Citera
2015-01-24, 12:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatDoesTheFoxSay
Säker på att de inte får använda internet? Har jobbat som vårdare på rättspsyk och där hade i alla fall vissa intagna egen dator på rummet. Men det kanske är skillnad för de som dömts till fängelse?
Ja, det är säkert att de inte får ha internet på sluten avdelning. Jag tror för övrigt att de som dömts till rättspsyk numer inte heller får ha tillgång till nätet.
Citera
2015-01-24, 15:45
Moderator
blomvattnares avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2015-01-25, 15:10
Medlem
IIIDraculs avatar
Citat:

Du måste fatta säkerhetstänket, en som eklund hade inte fått tillgång till den undervisningen, som inte finns nånstans förutom i nåt test stadie. Fångar kommer inte få surfa fritt.
Citera
2015-01-25, 17:08
Medlem
Asylbaronens avatar
Citat:

Du har fel och man ska varken tro eller dra för snabba slutsatser av vad man läser på internet.

De fångar som har "tillgång till internet" har alltså en låst tillgång som innebär att de endast har tillgång till ett visst/vissa utbildningsföretags kurssidor för distansutbildning. Alltså, de kan inte gå in på andra sidor, de kan varken googla, läsa på Aftonbladet eller Flashback eller skicka eller ta emot mail eller liknande. Det går alltså inte att tala om någon tillgång till internet som man normalt menar, den sk tillgången är så kraftigt begränsad.
Citera
2015-01-25, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Asylbaronen
Du har fel och man ska varken tro eller dra för snabba slutsatser av vad man läser på internet.

De fångar som har "tillgång till internet" har alltså en låst tillgång som innebär att de endast har tillgång till ett visst/vissa utbildningsföretags kurssidor för distansutbildning. Alltså, de kan inte gå in på andra sidor, de kan varken googla, läsa på Aftonbladet eller Flashback eller skicka eller ta emot mail eller liknande. Det går alltså inte att tala om någon tillgång till internet som man normalt menar, den sk tillgången är så kraftigt begränsad.

Tror du på det där själv?

Givetvis så kan man komma ut på riktiga internet om man vill.

snacka om naiv människa. Plitar tar till och med mobiler/droger/vapen. Men internet går inte?? Ska vi diskutera alla besök?

vakna tillbaka till verkligheten.
Citera
2015-01-26, 07:50
Medlem
Asylbaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money4life
Tror du på det där själv?

Givetvis så kan man komma ut på riktiga internet om man vill.

snacka om naiv människa. Plitar tar till och med mobiler/droger/vapen. Men internet går inte?? Ska vi diskutera alla besök?

vakna tillbaka till verkligheten.
Idiot. Vi diskuterar vad som kan vara tillåtet.
Citera
2015-02-01, 21:24
Medlem
Saikoros avatar
Vad kommer hända när Anders Eklund släpps? Jag hoppas att någon hjälte tar död på honom snabbt, han har ju redan visat att han inte klarar av att vara ute i det fria utan att våldta och döda kvinnor och barn.
Citera
2015-02-02, 17:01
Medlem
IIIDraculs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saikoro
Vad kommer hända när Anders Eklund släpps? Jag hoppas att någon hjälte tar död på honom snabbt, han har ju redan visat att han inte klarar av att vara ute i det fria utan att våldta och döda kvinnor och barn.

Vem säger att han kommer släppas? Han har livstid. Släppt blir han bara om, och i hans fall är det ett stort jävla om.
Citera
2015-02-03, 00:25
Medlem
Saikoros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IIIDracul
Vem säger att han kommer släppas? Han har livstid. Släppt blir han bara om, och i hans fall är det ett stort jävla om.
Han kommer definitivt släppas. Han är relativt ung och livstid i Sverige är aldrig riktig livstid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in