Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Jag hade kunskapen och googlade fram belägg.
Det är inte enstaka rattfyllerister som har tillgång till Internet, det är de som deltar i undervisning. Det står inget om att det är beroende på brott och strafflängd, så du kan inte utesluta AE, även om det är föga troligt att han tillhör gruppen.
Du har fel och man ska varken tro eller dra för snabba slutsatser av vad man läser på internet.
De fångar som har "tillgång till internet" har alltså en låst tillgång som innebär att de endast har tillgång till ett visst/vissa utbildningsföretags kurssidor för distansutbildning. Alltså, de kan inte gå in på andra sidor, de kan varken googla, läsa på Aftonbladet eller Flashback eller skicka eller ta emot mail eller liknande. Det går alltså inte att tala om någon tillgång till internet som man normalt menar, den sk tillgången är så kraftigt begränsad.