• 1
  • 2
2008-04-14, 23:46
Medlem
pl0p3s avatar
Jag köpte just en 4kg Star Nutrition Whey-80 med chokladsmak från gymgrossisten.
Till min stora fasa var det något av det äckligaste jag smakat. (Kalla mig kvackelmagad)

Jag vet att det inte ska vara gott, men hur kan man göra för att göra det en aning mer drickbart ?

När jag googlade på saken skrev någon att man kunde blanda i någon tesked kakao, hjälper detta ?

Vad kan man göra annars ?
Citera
2008-04-14, 23:49
Medlem
schabo-labos avatar
Mmm kakao och lite socker eller sockerersättningsmedel. Jag hade unnat mig lite matlagningsgrädde i och kört i en mixer med is.
Citera
2008-04-15, 01:05
Medlem
Dreass avatar
Släng ner lite sötmandlar och använd en stavmixer för att krossa sötmandlarna Detta gör ju att det blir en gainer istället för vanligt protein men ack så gott det är
Citera
2008-04-15, 01:16
Medlem
Sunbanims avatar
Drick det med mjölk! Är bara jordgubb och granatäpple som är gott med vatten
Citera
2008-04-15, 08:08
Medlem
taffies avatar
Sluta vara en sådan mes och drick allt i en stöt !
Citera
2008-04-15, 08:17
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pl0p3
Jag köpte just en 4kg Star Nutrition Whey-80 med chokladsmak från gymgrossisten.
Till min stora fasa var det något av det äckligaste jag smakat. (Kalla mig kvackelmagad)

Jag vet att det inte ska vara gott, men hur kan man göra för att göra det en aning mer drickbart ?

När jag googlade på saken skrev någon att man kunde blanda i någon tesked kakao, hjälper detta ?

Vad kan man göra annars ?

Var glad att du inte tog den naturella smaken...
Citera
2008-04-15, 08:29
Medlem
Packans avatar
Lättmjölk, socker och lite oboy tycker jag gör whey-80 choklad godare. Längesen jag drack den, dock.

Ett tips för vaniljen är att tillsätta lite kanel.
Citera
2008-04-15, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Släng ner lite sötmandlar och använd en stavmixer för att krossa sötmandlarna Detta gör ju att det blir en gainer istället för vanligt protein men ack så gott det är

Hur kan det bli en gainer? Gainer är uppbyggt utav protein och kolhydrater, nu tillsätter du fett istället
Citera
2008-04-15, 13:00
Medlem
Vad blandar du med?

Mjölk brukar göra det godare än vatten, kör länge med stavmixer så den blir lite luftig tycker jag brukar hjälpa lite.
Blanda riktigt kallt (t ex ta i några isbitar) så känner man mindre smak.
Citera
2008-04-15, 13:51
Medlem
pl0p3s avatar
Jag blandade med lättmjölk vid tillfället.

Blev nu inspererad och slängde ihop en drink med 1 banan, is och lite oboy i mixern.
Som natt och dag ! Den här är riktigt behaglig.

Som en liten följdfråga :

Hur länge kan man låta en sånhär stå ? Känns lite omständigt(men kanske nödvändigt) att släpa fram mixern och grejer varje gång. Kan man t.ex göra 1 lite större sats på morgonen och ha i kylen under dagen ?
Citera
2008-04-15, 14:48
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pl0p3
Jag blandade med lättmjölk vid tillfället.

Blev nu inspererad och slängde ihop en drink med 1 banan, is och lite oboy i mixern.
Som natt och dag ! Den här är riktigt behaglig.

Som en liten följdfråga :

Hur länge kan man låta en sånhär stå ? Känns lite omständigt(men kanske nödvändigt) att släpa fram mixern och grejer varje gång. Kan man t.ex göra 1 lite större sats på morgonen och ha i kylen under dagen ?

Proteinet bryts ner i vätskan så du bör dricka den så snabbt som möjligt. Dock kan du ha den färdigblandad i kylen nån timme.
Citera
2008-04-15, 17:03
Bannlyst
Personligen tycker jag att Star Nutritions Gainer Pro och Whey-80 är riktigt goda (förutsatt att man blandat med mjöl då). Du kanske kan testa och blanda med lite fetare mjölk?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in