2008-04-14, 21:37
Bannlyst
Kör dualboot med Windows och Ubuntu. Oavsätt vilket operativsystem jag startar vill jag kunna seeda mina torret och fortsätta ladda ner dem som inte är klara i utorrent. Hur gör jag detta?
Citera
2008-04-14, 21:43
Medlem
Vad jag vet måste du vara på Windows med µTorrent och seeda, annars kör du Windows i Virtualbox så kan du sitta o seeda i Windows samtidigt som du är i Ubuntu.
Citera
2008-04-14, 22:09
Medlem
Tror inte han vill seeda "samtidigt" utan han vill att windows och ubuntu-partitionen ska ha tillgång till exakt samma data.

Det är lätt fixat om du lägger dina downloads på en separat partition formaterad med NTFS. (FAT32 skulle också funka, men då får du problem med stora filer och andra diverse gamla grejer).

Denna kan du sen komma åt både från windows och ubuntu, sätt bara dina torrentklienter att ha en mapp i denna partition som standardmapp, och se även till att den sparar alla .torrent-filer i denna partition.
Citera
2008-04-15, 07:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yorii
Tror inte han vill seeda "samtidigt" utan han vill att windows och ubuntu-partitionen ska ha tillgång till exakt samma data.

Det är lätt fixat om du lägger dina downloads på en separat partition formaterad med NTFS. (FAT32 skulle också funka, men då får du problem med stora filer och andra diverse gamla grejer).

Denna kan du sen komma åt både från windows och ubuntu, sätt bara dina torrentklienter att ha en mapp i denna partition som standardmapp, och se även till att den sparar alla .torrent-filer i denna partition.

Lär väl också behöva samma torrentklient både i Windows och linux med samma konfiguration. T ex Azureus. Annars blir det svårt att fortsätta nedladdningen där du sluta förra gången om du bootar om burken?
Citera
2008-04-15, 09:32
Medlem
Det går utmärkt att köra uTorrent i wine, vet flera som gör detta
Citera
2008-04-15, 15:19
Medlem
PoltoXs avatar
Enkelt fixat! Se bara till att spara .torrent filerna i en speciell mapp som du sedan bevakar i torrent klienten via wine och samma sak i windows.
Citera
2008-04-15, 22:11
Medlem
Tormandys avatar
kTorrent har väl också den funktionen, om jag inte missminner mig så är väl kTorrent uTorrents "linuxversion" , kanske inte skapat av uTorrent men ganska likt ändå, och där kan iallafall jag fortsätta seeda om jag sparar torrent+filen jag laddat hem.
Citera
2008-04-15, 23:23
Medlem
Ödlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urandom
Lär väl också behöva samma torrentklient både i Windows och linux med samma konfiguration. T ex Azureus. Annars blir det svårt att fortsätta nedladdningen där du sluta förra gången om du bootar om burken?

klienten har ingen betydelse, det gäller bara att ha samma .torrent och samma destination :-)
Citera
2008-05-17, 11:44
Bannlyst
Ett tag sedan jag postade frågan men får det inte att fungera med Wine. Som sagt vill jag kunna se mina nerladdade saker i utorrent oavsätt vilket operativsystem jag startade nerladdningen. I Windows har jag utorrent.exe i programmappen. Har installerat Wine senaste versionen men när jag klickar på utorrent.exe i C:\program i Ubuntu så öppnas programmet som en nyinstallation och ser inte nerladdningarna jag startade i Windows. Måste jag spara ner .torrent? Jag brukar alltid i Windows klicka på öppna när jag klickat på .torrent från länken och spara genom utorrent. Dvs inte spara ner själva .torrent genom att högerklicka och spara som eller liknande för att sedan öppna i Utorrent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in