Citat:
Ursprungligen postat av
adhdrasse
Finns de nån som mår bra på strattera ?
Jag har käkat strattera i ett par år och jag tycker det funkar bra för mig. Jag blir lugnare och kan fokusera mer på lektionerna och inte kolla på massa annat istället. Mitt tillstånd gällande koncentrationen har dock blivit mycket bättre med tiden. Men det finns ju som sagt en del biverkningar. Ovanstående beskrev att man nästan blir apatisk och det kan jag hålla med om faktiskt. Man har lite svårare att vara med i skämten och att vara allmänt på alerten. Men när man väl är igång, t.ex. att man spelar nån sport som man tycker är kul, då släpper verkligen det där apatiska. Då är man som man ska liksom. En annan lite sämre grej är att man blir rätt trött och avslappnad av den. Man vill bara gå och lägga sig typ. Speciellt när man inte har tagit den på ett tag. Aptiten tycker jag är en av de bättre sakerna faktiskt. Man känner inte samma hunger och sötsug som annars och det hjälper mig att hålla mig smal. Om jag vill vara social och samtidigt ha mycket energi och ha kul, då hoppar jag oftast medicinen. Men inte om jag ska plugga.