Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-07-22, 10:20
  #37
Medlem
lifeabroads avatar
Rekommendera någon tillförlitligt webbshop i Tyskland?
Citera
2017-01-11, 12:11
  #38
Medlem
jag köpte precis sommardäck här men märker nu att dom är 143 kr billigare här här är det kört eller kan man använda sig av ångerätten på däck???
Citera
2017-01-12, 13:22
  #39
Medlem
ninjatorrents avatar
Kan rekomendera https://www.dackleader.se
Citera
2017-01-12, 19:46
  #40
Medlem
Fuzzs avatar
Även skruvat.se kan vara billiga på däck. Kollade på continental 205 55 16 sommar.
De var kanske 50:- om inte mer billigare än däckonline (samma modell)
Citera
2017-04-14, 10:16
  #41
Medlem
Kalle81s avatar
försök att hitta en sajt som säljer bra däck av fin kvalitet, men som fortfarande har bra priser. Ja, sen är det bra att kunna montera däcken med. Men det går väla bra. Lycka till,
Citera
2017-04-14, 17:45
  #42
Medlem
ormbitens avatar
Vet man vilket fabrikat och vilken storlek man vill köpa så fungerar ju faktiskt sajten Prisjakt ganska bra för att hitta leverantören med lägsta priset på just det däcket.

Sen finns ju visserligen inte alla nätsajter med däckförsäljning representerade på Prisjakt, men merparten av dom största finns ju där.

Själv har jag handlat en del däck från Mister-auto sista tiden, (dom finns inte med på Prisjakt) dom har ganska nyligen börjat med däckförsäljning. Och dom gångerna jag har handlat därifrån så har priserna legat mellan 50-150 kr billigare där än på sajter som Däckonline, Däck365, Bythjul, Skruvat.se, Popgom, Giga-däck, med flera...

Jag säljer själv runt 1400 däck per år och har visserligen ett avtal med en grossist för mina inköp, men det är inte alltid som min grossist har just det däcket jag behöver och då brukar jag istället beställa via nätet.
Citera
2017-06-16, 13:11
  #43
Medlem
Var skall man köpa kompletta vinterhjul (med dubb) för att ha störst chans att bli nöjd? Online eller av lokal däckfirma?
Citera
2017-06-18, 09:06
  #44
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berch123
Var skall man köpa kompletta vinterhjul (med dubb) för att ha störst chans att bli nöjd? Online eller av lokal däckfirma?

Vet du vad du ska ha så är det ju smidigt att beställa kompletta hjul via nätet. Om du sen tänkte lämna in bilen för själva hjulskiftet så kan du ju dra bort den kostnaden från prisskillnaden, för jag skulle tro att nästan alla lokala gummifirmor bjuder på skiftet när man köper däck.

Jag har beställt online ett antal gånger från olika ställen och generellt sett varit nöjd, men det är alltid en viss risk att onlinebutikerna sitter på restlager med riktigt gamla däck, det vet man ju inte förrän man får dem. Oftast är det väl inget problem ändå, men nya däck är ju att föredra.

Senast jag köpte nya vinterdäck (inte kompletta hjul alltså) så köpte jag från lokala Vianor-verkstaden. Jag kör däckförvaring där och de bakade in det i däckpriset, så totalt sett vart det ett helt ok pris jämfört med onlinebutikerna och jag betalar gärna några hundralappar i skillnad för bekvämligheten i att åka in med bilen på morgonen och ta en kopp kaffe medan allt fixas, jämfört med att behöva ta emot däcken hemma och åka med dem till verkstad (eller skifta själv om det är kompletta hjul då).

Sen gillar jag tanken på att stödja lokala firmor också. Å andra sidan, jag kollade nyligen på ett sommardäck där Skruvat.se (har jag för mig det var) tog en tusenlapp och Vianor 1 700 kr för samma däck. Så det finns ju gränser för det med.

Så för att på nåt sätt sammanfatta: Kolla hur stor prisskillnad det handlar om (med alla aspekter inräknade, som skifte och förvaring) och avgör om det är värt det.
Citera
2018-11-19, 08:47
  #45
Medlem
Sven2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedy_83
Köper alla mina däck på camskill i UK, de är väldigt kunniga och har sjukt bra priser med rimlig frakt också.

På R-däck ligger de på halva priset.

Inte nu.

Citat:
Postage on four tyres in this size would be £100 inc vat
Citera
2019-10-17, 14:32
  #46
Medlem
Någon som testat autodoc? Dom verkar sälja däck numera.
Citera
2019-10-29, 10:56
  #47
Medlem
Pricerunner eller prisjakt har en bra funktion för bildäck

Glöm inte att gå upp eller ner en storlek och jämför priset
Vissa storlekar har dubbelt så stort utbud som andra=billigare
http://rullomkrets.se/
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback