• 1
  • 2
2008-04-14, 16:03
Medlem
Fargoths avatar
Hej, min laptop (HP 6220) har börjat krångla sedan igår. När jag startar den så startar inte det trådlösa nätverket (bland annat så försvinner ikonen i verktygsfältet) och jag kan då inte använda det trådlösa nätverket. Jag provat att köra nätverksguiden och starta om datorn, varpå den hittar ikonen men när jag ansluter så hänger sig datorn. Vad är problemet och hur kan jag fixa det?

Tack på förhand.
Citera
2008-04-14, 16:04
Medlem
werss avatar
du har nog stängt av det trådlösa nätverkskortet med knappen på tangentbordet.
Citera
2008-04-14, 16:19
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wers
du har nog stängt av det trådlösa nätverkskortet med knappen på tangentbordet.

Wireless-grejs-knappen? (Den som är typ.. blå, när den är igång). Nej, den är igång.

Ja, jag är noob
Citera
2008-04-15, 00:18
Medlem
werss avatar
ok.. kolla i Enhetshanteraren då om du avaktiverat kortet.. skulle vara markerat med ett rött kryss isf.. Högerklicka på Den här datorn /egenskaper /enhetshanteraren.
Citera
2008-04-15, 01:43
Medlem
gubbjävels avatar
Testa uppdatera drivrutinerna till nätverkskortet. Kan vara så enkelt att det är boven.
Citera
2008-04-15, 21:55
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbjävel
Testa uppdatera drivrutinerna till nätverkskortet. Kan vara så enkelt att det är boven.

Hur gör man det?
Citera
2008-04-15, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fargoth
Hur gör man det?

Gå in på http://h20180.www2.hp.com/apps/Looku...x=0&submit.y=0
och välj riktigt modell sen ladda ner drivrutinen och installera.
Om det nu inte funkar så har nog ditt kort gått sönder, vanligt på HP tyvärr
Citera
2008-04-15, 22:00
Medlem
Fargoths avatar
Har ett annat problem. När jag ansluter mig så hänger sig datorn helt spontant efter en fem minuter eller så. Detta händer endast när jag är ansluten till nätverket och det har bärjat hända nyligen. Vad kan vara felet?
Citera
2008-04-15, 22:03
Medlem
Citat:
Har ett annat problem. När jag ansluter mig så hänger sig datorn helt spontant efter en fem minuter eller så. Detta händer endast när jag är ansluten till nätverket och det har bärjat hända nyligen. Vad kan vara felet?

Försök att uppdatera drivrutinerna först, kan vara lösningen. Skulle väl annars rekomendera att du bränner ut recovery skivor och tar backup för du trixar lite för mycket
Citera
2008-04-15, 22:07
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RibbanMsn
Försök att uppdatera drivrutinerna först, kan vara lösningen. Skulle väl annars rekomendera att du bränner ut recovery skivor och tar backup för du trixar lite för mycket

Men hur gör jag det?
Citera
2008-04-15, 22:12
Medlem
Citat:
Men hur gör jag det?

Oj! Du har vista eller hur?

Recovery Manager tror jag det heter, ligger under program i startmenyn.. Tryck där och sen skapa dina Recoveryskivor eller nått sånt, stoppa i en Dual Layer skiva och så bränner datorn ut en skiva åt dig.

Backup hoppas jag du klarar av själv?
Citera
2008-04-15, 22:12
Medlem
Fargoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RibbanMsn
Oj! Du har vista eller hur?

Recovery Manager tror jag det heter, ligger under program i startmenyn.. Tryck där och sen skapa dina Recoveryskivor eller nått sånt, stoppa i en Dual Layer skiva och så bränner datorn ut en skiva åt dig.

Backup hoppas jag du klarar av själv?

Nej, jag menar hur du uppdaterar drivrutinerna.

Har XP.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in