• 1
  • 2
2008-04-14, 10:21
Bannlyst
Hej

Har kommit över en bra lista med @telia.com adresser med lösenord, men jag har _aldrig_ använt @telia.com adresser och aldirg i mitt liv använd outlook eller liknande, hur byter man lösenord på telia.com adresser, och hur loggar man in? Hur ställer man in skiten så den läser telia.com adresser?

Mvh
Citera
2008-04-14, 10:25
Medlem
werss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commotion
Hej

Har kommit över en bra lista med @telia.com adresser med lösenord, men jag har _aldrig_ använt @telia.com adresser och aldirg i mitt liv använd outlook eller liknande, hur byter man lösenord på telia.com adresser, och hur loggar man in? Hur ställer man in skiten så den läser telia.com adresser?

Mvh

HAHAHA!!!

Edit: Så elak kan jag inte vara... Kolla på användarnamnet till adresserna.
de ser ut så här u12345678 där de första 3 tecknen syftar på vilken ort/mailserver du skall in på. har du ett konto som heter u3124567 så kan du med rätt lösenord läsa posten på m1.321.telia.com.

Edit2 : Jag behöver väll inte nämna att din IP loggas så var försiktig.
Senast redigerad av wers 2008-04-14 kl. 10:30.
Citera
2008-04-14, 10:38
Bannlyst
Nej men de ser ut såhär tex

larsalbert@telia.com

Och sen då?
Citera
2008-04-14, 10:40
Medlem
werss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commotion
Nej men de ser ut såhär tex

larsalbert@telia.com

Och sen då?

du min vän, skall inte pilla med det där.. du vet inte vad du sysslar med.
Citera
2008-04-14, 10:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wers
du min vän, skall inte pilla med det där.. du vet inte vad du sysslar med.

Ja men det är därför jag frågar här din idiot? Bara för jag aldrig har använt felias jävla epostadresser så betyder det inte att jag inte vet vad jag sysslar med, ska du droppa sådana kommentarer lämna då min tråd.
Citera
2008-04-14, 10:54
Medlem
werss avatar
Lilla, lilla (och korkade) vän.. för det första är det inte DIN tråd. För det andra försökte jag hjälpa dig men din motfråga fick mig att betvivla din intelligens och förmåga att förstå vad jag skriver.

Bara för du "kommit över " en lista med mailadresser så är du ingen hacker. även om det säkert är väldigt spännande att sitta å försöka konfigurera Thunderbird ( ROFLMAO) att läsa någon annans mail.
Citera
2008-04-14, 11:04
Bannlyst
Citat:
Lilla, lilla (och korkade) vän.. för det första är det inte DIN tråd. För det andra försökte jag hjälpa dig men din motfråga fick mig att betvivla din intelligens och förmåga att förstå vad jag skriver.

Bara för du "kommit över " en lista med mailadresser så är du ingen hacker. även om det säkert är väldigt spännande att sitta å försöka konfigurera Thunderbird ( ROFLMAO) att läsa någon annans mail.

Jag är inte ute efter att läsa andras mail ska jag läsa 4000 mail? Stick nu
Citera
2008-04-14, 11:18
Medlem
Stiffmeisters avatar
Lösningen på på problemet bör nog vara webmail.telia.com.
Om jag inte m issminner mig behöver du inte användarnamnet för att logga in där utan kan skriva e-postadressen som användarnamn.
Citera
2008-04-14, 13:11
Medlem
Seriouskais avatar
Citat:

Tycker att du är liten och korkad som kommer med kommentarer som inte hjälper ett jävla dugg. Trådskaparen ställde en fråga som h*n vill ha svar på, kan du inte ge ett svar så kan du ju lika gärna hålla tyst också.

Sen det där med att TS motfråga fick dig att betvivla TS intelligens är bara bullshit, alla förstår inte allt lika enkelt bara, behöver inte ha med intelligens att göra ett jävla dugg. Jag får bara en känsla av att du spelar stor och duktig för att folk ska se upp till dig, du söker väl bara en jävla massa bekräftelse antar jag. Så stick nu med dina spydiga kommentarer!

Till TS: Sorry för att jag inte bidrar till din fråga med något, har inte en aning om vad det är du försöker göra men lycka till! Läste bara tråden av nyfikenhet och började må illa när jag läste den där idiotens inlägg... Hoppas någon vettig hjälper dig, som Stiffmeister t.ex.
Citera
2008-04-14, 13:25
Medlem
werss avatar
SeriousKai.. din stackars Emo. Har du ens läst tråden?

Citat:
Ursprungligen postat av Seriouskai

Tycker att du är liten och korkad som kommer med kommentarer som inte hjälper ett jävla dugg.

Jag gav ett mycket utförligt svar. LÄS!

Citat:
Sorry för att jag inte bidrar till din fråga med något, har inte en aning om vad det är du försöker göra men lycka till!

Du vet inte vad som efterfrågas, men du vet med säkerhet att jag har fel?
Senast redigerad av wers 2008-04-14 kl. 13:29.
Citera
2008-04-14, 14:15
Medlem
Seriouskais avatar
Citat:
SeriousKai.. din stackars Emo. Har du ens läst tråden?
Jag gav ett mycket utförligt svar. LÄS!
Du vet inte vad som efterfrågas, men du vet med säkerhet att jag har fel?

Jag är inte emo för fem öre, så det känns lite taskigt av dig att komma med påhopp då du inte ens känner mig. Visst, jag vet inte vad som efterfrågas men det är din stil att skriva, den där typen "jag är så mycket bättre än dig och vet allt". Och sen var väl inte jag mycket sjysstare med tanke på vad jag skrev men du borde verkligen öva lite på din sociala förmåga tycker jag.

Men men jag ber som sagt om ursäkt, om vi kan komma överens om att du faktiskt var lite taskig du också.

Förklara gärna vad det var som efterfrågades
Citera
2008-04-14, 14:31
Medlem
werss avatar
Citat:
Jag är inte emo för fem öre, så det känns lite taskigt av dig att komma med påhopp då du inte ens känner mig. Visst, jag vet inte vad som efterfrågas men det är din stil att skriva, den där typen "jag är så mycket bättre än dig och vet allt". Och sen var väl inte jag mycket sjysstare med tanke på vad jag skrev men du borde verkligen öva lite på din sociala förmåga tycker jag.

Men men jag ber som sagt om ursäkt, om vi kan komma överens om att du faktiskt var lite taskig du också.

Förklara gärna vad det var som efterfrågades

Du känner inte mig heller och det var du som började kalla mig för idiot.
Emo var inte menat som ett skällsord och jag svarade inte på frågor i forumet för IT-säkerhet i något försök att hävda mig på något sätt.

Jag kan förstå att mitt inlägg kan uppfattas som "kort" eller "spydigt", det var inte meningen att uppröra TS eller dig.

Till mitt försvar måste jag säga att efter första svaret efter mitt inlägg så ställdes hela frågeställningen uppochner,
för att svara TS på ett för honom tillfredställande sätt skulle jag behöva förklara dels hur POP3 fungerar och även hur Telia autenticerar och lägger upp mailkonton. Hans svar fick mig att inse att han inte satt inne med de förkunskaper som faktiskt krävs. Jag kanske uttryckte mig "osmidigt" och jag får väll be om ursäkt för det då.
Det kändes lite som; "hej jag har ett avgassystem till en Datzun, hur fixar jag resten av bilen"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in