2008-04-14, 04:01
Medlem
fprincefuckaurs avatar
Som rubriker säger, Kan dvärgar köra bil? Tanken slog mig när jag kolla på ett seinfeld-avsnitt med Mickey Abbott. Så kan dvärgar köra bil? Hur lång måste man vara för att kunna köra en bil? Kan riktigt kortväxta (typ Leif Pagrotsky) men ändå inte dvärgar köra bil? Vid vilken längd går "gränsen"? Finns det speciella bilar eller inställningar för dvärgar? Vad gör dvärgar när de måste transportera sig?

Där har ni några frågor att sätta tänderna i.
Citera
2008-04-14, 04:44
Medlem
tjaboooos avatar
Övrigt >> Bilarbåtarfordon
/Mod,.
Citera
2008-04-14, 04:45
Medlem
tjaboooos avatar
Klart dvärgar kan köra bil, går ju modifera så gasbroms kan skötas med händerna om de e så.

Går ju fixa så man kan gasa/bromsa/styra med en joystick om de e så.
Senast redigerad av tjaboooo 2008-04-14 kl. 04:54.
Citera
2008-04-14, 04:48
Bannlyst
Brukar det inte ligga runt 140-150cm för att kunna nå ner?
Citera
2008-04-14, 07:22
Medlem
actionbents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fprincefuckaur
Som rubriker säger, Kan dvärgar köra bil? Tanken slog mig när jag kolla på ett seinfeld-avsnitt med Mickey Abbott. Så kan dvärgar köra bil? Hur lång måste man vara för att kunna köra en bil? Kan riktigt kortväxta (typ Leif Pagrotsky) men ändå inte dvärgar köra bil? Vid vilken längd går "gränsen"? Finns det speciella bilar eller inställningar för dvärgar? Vad gör dvärgar när de måste transportera sig?

Där har ni några frågor att sätta tänderna i.

Ja, dvärjar kan köra bil fast inte alla men det kan inte alla normal långa heller.
Jo, riktigt korta kan också köra bil.
Vid vilken längd går gränsen? Gränsen för vad?
Jo, alla dvärjar kör ju i "dväjrbilar" har du inte sett dom
I vanliga fall så använder sig dvärjar av teleportering när dom ska transpotera sig
Citera
2008-04-14, 07:25
Medlem
Kan en förlamad köra bil så kan väl för fan en dvärg köra bil!
Citera
2008-04-14, 07:39
Medlem
Optimists avatar
Kan dvärgar använda krockkudde då?
Jag har iaf hört att man måste vara över 150 cm, annars kan kudden krossa ansiktet eller något i den stilen.
Citera
2008-04-14, 07:49
Medlem
actionbents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optimist
Jag har iaf hört att man måste vara över 150 cm, annars kan kudden krossa ansiktet eller något i den stilen.

Ser du att köra är inte krockkudden något problem heller.
Citera
2008-04-14, 07:50
Medlem
Citat:

Dvärgar har oftast en normal överkropp, stussen och neråt är väl inte helt som det är tänkt men dom kan ju sitta på en kudde helt enkelt om dom är för korta.
Citera
2008-04-14, 09:20
Medlem
Kallessidas avatar
Citat:

de är över 140cm ^^
Citera
2008-04-14, 09:23
Medlem
Carl Serungs avatar
Är man PK så vet man att det numera heter "kortväxt", inte dvärg? Vad fan är det för påhitt?

Det heter Dvärg precis som det heter Neger osv..
Citera
2008-04-14, 09:39
Medlem
Jag jobbade med en kille som hade en neurosedynskada och han saknade både armar och ben, men körde bil i alla fall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in