2008-04-14, 09:42
Medlem
Förbannads avatar
Eftersom det specialtillverkas bilar för långa personer så tvivlar jag starkt på att det inte görs samma åtgärd för kortväxta personer.
Citera
2008-04-14, 11:11
Medlem
Krafses avatar
Det måste väl gå att byta ut gas/broms/kopplingspedalerna mot andra som går längre upp?
Eller montera "klossar" på dem kanske?
Fast det är klart, jag tror inte det är detta TS vill veta, man kan säkert bygga om en bil så mycket att en apa kan köra den! Men det betyder ju inte att apan kan köra en bil, utan bara en cp-bil anpassad för den! Fattar ni? Så jag tror inte att dvärgar kan köra bil.
Citera
2008-04-14, 11:25
Medlem
z0mfg(ish)s avatar
Såg en dokumentär på TV4+ om en hel familj som var kortväxt.
Där körde både mamman och pappan bil och de hade helt enkelt monterat en stång som var fäst på gas/bromspedalen, som sedan blev en förlängning med en platta högst upp, ungefär som att ha en gas/bromspedal högre upp.

Sen satt de visserligen en bit lägre ner än normallånga, men inte märkbart mycket.
Citera
2008-04-14, 12:21
Medlem
rebbans avatar
Självklart kan dom det.
Dock krävs en moddad bil i dom flesta fallen.
Anpassarna bygger bilar som skulle funka.
Citera
2008-04-14, 14:45
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Kan dvärgar köra bil?

Ja! Dvärgar kör småbilar
Citera
2008-04-14, 14:50
Medlem
Mad monks avatar
Om du menar en vanlig bil så är det nog svårt pga deras storlek. Har när jag tänker efter aldrig sett en dvärg köra bil möjligtvis på film då. Fast visst kan de köra bil om den är anpassad efter deras storlek.
Citera
2008-04-14, 19:10
Medlem
Maizers avatar
Det är ju bara flytta upp pedalerna eller sätta nån pinne därifrån för att de ska nå, kan ju inte va nåt stort problem.
Citera
2008-04-14, 21:13
Medlem
S-hund temporärs avatar
Så länge det inte finns en Wunderbaum med citrondoft i bilen skall det väl gå bra.
Citera
2008-04-14, 21:16
Medlem
Megahallons avatar
De använder helt enkelt styltor när de kör.
Citera
2008-04-14, 21:20
Medlem
Men vafan halvlama kan väl köra bil med nån jävla blåspinne. Har du inte sett och funderat kring någon av alla de Chrysler Voyager som rullar runt med en rullstolsrampsanordning vid sidodörren?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in