• 1
  • 2
2008-04-14, 02:25
Medlem
yespairs avatar
Någon som skulle kunna delge de omtalade filmklipp som (vad jag har hört) fick mycket uppmärksamhet i amerikansk media, där alla (?) utav de levande presidenterna/expresidenterna står framför ugglan. Hittar bara bilderna tagna ur sitt sammanhang för att stödja David Icke och liknande foliehattar - finns där något klipp från när bilderna visades i amerikansk media? Visades de ens någonsin i amerikansk media? Finns det någon mer "objektiv" form utav dessa bilder?
Citera
2008-04-14, 10:27
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yespair
Någon som skulle kunna delge de omtalade filmklipp som (vad jag har hört) fick mycket uppmärksamhet i amerikansk media, där alla (?) utav de levande presidenterna/expresidenterna står framför ugglan. Hittar bara bilderna tagna ur sitt sammanhang för att stödja David Icke och liknande foliehattar - finns där något klipp från när bilderna visades i amerikansk media? Visades de ens någonsin i amerikansk media? Finns det någon mer "objektiv" form utav dessa bilder?
Jag har sett klippet som Alex Jones smygfilmade. Vad jag kommer ihåg syns inte en endaste president i det, däremot finns det foton på flera av dessa i andra sammanhang i Bohemian Grove. I klippet som filmades i mörker står i princip alla med kåpor över sig och kan knappast identifieras. Jag letade lite snabbt på youtube men hittade bara klipp med Alex kommentarer. Fast det lär nog finnas där någonstans ändå. Dessutom tvivlar jag på att det ska ha sänts i amerikansk massmedia. Definitivt i foliehattsmedia dock
Citera
2008-04-14, 13:27
Medlem
Veyrons avatar
http://video.google.com/videoplay?do...arch&plindex=0

Varsågod! Tycka vad man vill om Alex Jones, men det är verkligen en märklig sammankomst han lyckades smyga in på och smygfilma. Själva "riten" börjar 1:16 in i filmen.
Senast redigerad av Veyron 2008-04-14 kl. 13:48.
Citera
2008-04-14, 14:38
Medlem
yespairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulawayo
Dessutom tvivlar jag på att det ska ha sänts i amerikansk massmedia. Definitivt i foliehattsmedia dock

Har för mig att jag sett någon bild där bilder ur filmklippet är publicerade i någon tidning, därav frågan. Kan inte direkt påstå att jag har satt in mig speciellt mycket i ämnet, men jag tycker absolut att det är en intressant skara människor.

Citat:
Ursprungligen postat av Veyron
Varsågod! Tycka vad man vill om Alex Jones, men det är verkligen en märklig sammankomst han lyckades smyga in på och smygfilma. Själva "riten" börjar 1:16 in i filmen.

Tack för länken! Har du lust att vidareutveckla vad du precis skrev?

EDIT: Någon som vet om när denna händelsen ägde rum? Var det möjligtvis på vårdagjämningen? (Spontan fråga, kanske ganska dum - men ändå)
Senast redigerad av yespair 2008-04-14 kl. 14:42.
Citera
2008-04-14, 15:42
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yespair
EDIT: Någon som vet om när denna händelsen ägde rum? Var det möjligtvis på vårdagjämningen? (Spontan fråga, kanske ganska dum - men ändå)
I Juli var det enligt vad Alex berättar om händelsen:
http://www.infowars.com/bg_story_template.html
Citera
2008-04-14, 15:46
Medlem
Bulawayos avatar
En rolig detalj beträffande dyrkandet av Moloch i form av uggla är den lilla ugglan som går att finna i endollarsedeln:
http://www.theforbiddenknowledge.com/greatseal/
Citera
2008-04-14, 15:50
Bannlyst
I de flesta andra fall så representeras inte Moloch som uggla utan som en tjur. Vad är denna Moloch för något? Är det inte ett annat ord för gudomen Bahomet/Baphomet som i sin tur är Lucifer-ljusbäraren. Ser ni kopplingen "Illuminati" - de upplysta och Lucifer -ljusbäraren?

http://www.whale.to/b/moloch_s.htm
Senast redigerad av fläskbak 2008-04-14 kl. 16:09.
Citera
2008-04-14, 16:27
Medlem
Bulawayos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fläskbak
I de flesta andra fall så representeras inte Moloch som uggla utan som en tjur. Vad är denna Moloch för något? Är det inte ett annat ord för gudomen Bahomet/Baphomet som i sin tur är Lucifer-ljusbäraren. Ser ni kopplingen "Illuminati" - de upplysta och Lucifer -ljusbäraren?

http://www.whale.to/b/moloch_s.htm
Angående Moloch som uggla finns denna länk: cachad sida av yahoo answers.
Citera
2008-04-14, 16:51
Bannlyst
...

Moloch-Bahomet-Lucifer-Baal mfl. är symboler för en och samma företeelse, idé och "sinnestillstånd" oavsett vad det är statyn föreställer. Dessa personer är mao en sorts satanister.
Senast redigerad av fläskbak 2008-04-14 kl. 16:59.
Citera
2008-04-15, 14:29
Avstängd
Jag tycker att Bohemian Club har fått oproportionerlig uppmärksamhet, det är ganska uppenbart att det startades som en smyg-bastu klubb för rika och mäktiga homosexuella i slutet av 1800-talet vilket tom skrivs i dess charter och nämns av Jones i inledningen av filmen, man ville springa omkring nakna i skogen och smiska varandras gubbrumpor utan insyn från det dåvarande mycket pryda borgarsamhället, en tradition som verkar hänga med än idag, fd presidenten Richard Nixon sägs ha sagt följande om BC:

Citat:
"The Bohemian Grove, that I attend from time to time — the (inaudible) and the others come there — but it is the most faggy goddamn thing that you would ever imagine. The San Francisco crowd that goes in there, it's just terrible. I can't even shake hands with anybody from San Francisco."

Gubbtjyven Nixon gillade inte bögar iaf

När det gäller "riterna" så följer det gammal akademisk tradition från Ivy League skolorna som dom flesta deltagare gått på, drama och teater spelade och spelar en stor roll på dom skolorna, den som sett Jones filmtagning ser att det är en teaterpjäs dom spelar upp, att dom sen blandar gamla gudar och riter hejvilt och dessutom fått det fel, förstärker bara det intrycket -ett gubb-studentikost jippo.

Sen undrar jag lite över Jones uppenbara vilja att få det till nåt annat, det blir ganska löjligt när han påstår i filmen att dom blev kontrollerade "over and over" av secret service aganter och sheriff-biträden när dom var där men INTE EN ENDA GÅNG FASTNAR DET PÅ FILMEN, han skyller detta på att dom använde "one hour tape" för sin dolda digitala kamera(?), kan det vara så att BC inte har en sån jättesäkerhet trots allt pga deltagarna faktiskt är där för rekreation och lite jippon?

Då tycker jag att sammanslutningar som Bilderberg-gruppen och Tri-laterala kommissionen är betydligt allvarligare, såvitt jag vet har ingen lyckas infiltrera deras möten, pga den dokumenterat höga säkerhet som omger dessa möten.
Citera
2008-04-24, 04:01
Bannlyst
Ugglan symboliserar visdom i det occulta.

Orsaken till att ugglan är vis är inte att den är smartare än de andra djuren utan att ugglan råkar faktiskt se i mörker vilket de andra djuren inte kan.

Jag tycker det påminner starkt om just den är sektionen av FB, det är klart som korvspad att de skulle tycka det är kul med en stor stenuggla, skulle jag med om jag vore dem.

Senast redigerad av al-ciada 2008-04-24 kl. 04:03.
Citera
2008-05-05, 06:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av al-ciada
Ugglan symboliserar visdom i det occulta.

Orsaken till att ugglan är vis är inte att den är smartare än de andra djuren utan att ugglan råkar faktiskt se i mörker vilket de andra djuren inte kan.

Jag tycker det påminner starkt om just den är sektionen av FB, det är klart som korvspad att de skulle tycka det är kul med en stor stenuggla, skulle jag med om jag vore dem.

Ugglor symboliserar historiskt tydligen också judar, vilket torde vara ganska relevant i sammanhang kring NWO, internationella finanseliter och diverse skumraskverksamhet.

http://bestiary.ca/beasts/beast245.htm

Citat:
The owl is a dirty bird that prefers darkness to light

The owl in general represents the Jews, who showed that they preferred darkness to light when they rejected Christ.

The long, hooked beak of the owl is prominent in most manuscript illustrations; this was intended to show the supposed hooked nose of the Jews. At times the owl is given an almost human face to emphasize this.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in