Citat:
Ursprungligen postat av Jag, en stekare
frstr jag rtt att om du ndrar p tvns fjrrkontroll frn datorns bild till tv-kanaler, s mste du sedan g in i datorns meny fr att terigen f datorbild?
Om s r fallet, s borde det ju vara grafikkortet som reagerar p att signalen den snder till TVn inte gr fram och kopplas drfr bort.
Det borde allts vara nnstans i grafikkortinstllningarna som du nehver ndra ngot.
Ja, du frstr helt rtt.
Kan inte hitta ngra instllningar som ens r i nrheten av att gra vad jag vill, varken i Nvidias kontrollpanel eller i egenskaper fr bildskrm/instllningar. Finns det ngot annat stlle att kolla p?
Grejen r att nr jag byter klla p tv:n frn datorn till tv s kommer samma "pling-plong"-ljud som nr man drar ur en usb-kontakt eller vad som helst. Nr man sedan vxlar tillbaka s kommer samma ljud och datorn knner igen skrmen men den r ju inaktiverad.
S det mste vara som du sger; att jag ska hitta en instllning som tvingar Skrm 2 att alltid vara ansluten, frgan r bara om det finns ngon sdan instllning, jag hittar ingen i alla fall.
Jag har testat att byta HDMI-port p TV:n, men det verkar inte vara felet. Nr jag kommer hem frn jobbet ska jag testa att koppla ur datorns skrm till datorn och bara kra med TV:n inkopplad. Ifall den gr samma sak d s tycker jag det tyder p att det r ngot med antingen kabeln eller TVn som gr att den slutar snda signaler till datorn nr man byter klla.