hej, var med om en liten jobbig sak här om dagen. jag har en laptop med att batteri som har dött, så datorn är bara igång när man har i sladd. och jag gjorde en vanlig uppdatering, och när jag hade tankat ned alla ~250 uppdateringar och precis hade börjat installera de så råkade jag komma åt sladden så att datorn la av direkt. när jag sedan bootar upp datorn igen så har allting fungerat fel. hela layouten är totalt anorlunda, vissa program har gått vilse och det värsta är att jag inte kommer åt internet alls. varken trådbundet eller trådlöst, vilket betyder att jag inte kan uppdatera färdigt/om !
finns det något sätt att fixa till det här på ?
tacksam för all hjälp och tips !
edit: kör hardy heron
Senast redigerad av Zaira 2008-04-13 kl. 23:09.
testa göra en "repair"-installation från en matchande windows skiva, kan funka.
annars så kanske windows recovery console eller va de nu heter kan hjälpa.. aldrig använt den smörjan men kan va värt ett försök
testa göra en "repair"-installation från en matchande windows skiva, kan funka.
annars så kanske windows recovery console eller va de nu heter kan hjälpa.. aldrig använt den smörjan men kan va värt ett försök
Trollar du eller råkade du bara missa vilket forum inlägget skrevs i?
Finns ju också en chans att config filerna i din hemkatalog har korrupteras. Testa göra ett nytt konto och logga in där och kolla så allt fungerar igen.
Finns ju också en chans att config filerna i din hemkatalog har korrupteras. Testa göra ett nytt konto och logga in där och kolla så allt fungerar igen.
precis det jag sökte ! tack så mycket, nu fungerar det fint !
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!