Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Jobbar man på Arlanda är det bättre att bo i Upplands-Väsby anser jag.
Mycket bättre pendelförbindelser till Stockholm, flera affärer och utbud, och man kan åka Uppsalatåget mot uppsala som går över Arlanda om man behöver ta sig dit, det kostar pengar iofs men ändå.
Tar inte lång tid med bil till Arlanda på motorvägen. Möjligt det går buss också. Men märsta ska man UNDVIKA till varje pris.
Vågar nästan påstå att det är den sämsta kommunen i norrort när det gäller pendling, utbud av affärer osv.
Märsta är ett sjukt tråkigt ställe helt klart, centrumet där har förfallit och utarmats sen de byggde köpcentrum utanför själva orten också. Dessutom är det verkligen deprimerande långt från allting. Så jag håller med dig, jag skulle inte bo där om jag så fick betalt för det. Har en kompis som bor där dock och han fick lägenhet snabbt genom kommunens bostadskö. Området där han bor är inte så kul men lägenheten är helt okej och rätt billig. Så det går nog att få lägenhet snabbt där om det är enda prioriteten. Men som sagt, jag skulle verkligen inte vilja bo där. Väsby är rätt rejält mycket bättre även om jag tycker att även det är för långt ut.