• 1
  • 2
2008-04-13, 20:54
Medlem
Försöker finna lägenhet i antigen Sigtuna (exempelvis Märsta) eller Sollentuna. Det verkar som vanligt ganska svårt med lägenhetsköer och dylikt. Har inte råd att köpa! Har ni några andra tips?
Citera
2008-04-13, 21:00
Medlem
DennisOlofs avatar
Hyr i andra hand, kolla på t.ex. blocket etc.

Tänk också på att om du väljer märsta är det fördelaktigt att bo på hyffsat gångavstånd från pendeltåget. Annars anser jag att Upplandsväsby är bättre då man inte bör bo längre norr ut från stockholm.

Problemet med märsta är att allt är utspritt och mycket bökigt att utföra ärenden som att handla osv. Väsby har i alla fall ett bra centrum.
Citera
2008-04-13, 21:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Hyr i andra hand, kolla på t.ex. blocket etc.

Tänk också på att om du väljer märsta är det fördelaktigt att bo på hyffsat gångavstånd från pendeltåget. Annars anser jag att Upplandsväsby är bättre då man inte bör bo längre norr ut från stockholm.

Problemet med märsta är att allt är utspritt och mycket bökigt att utföra ärenden som att handla osv. Väsby har i alla fall ett bra centrum.

Och sen är det ju mycekt mer fördelaktigt att bo i Sollentuna med tanke på de bättre förbindelserna med Sthlm jämfört med Sigtuna.
Sollentunahem heter väl Sollentunas bostadskö?
Citera
2008-04-13, 21:23
Medlem
von Hindenburgs avatar
Vad är det för fråga egentligen?

Ska man ändå hyra måste Sollentuna vara bättre såvida man inte arbetar längre norrut tex på Arlanda. Sollentuna är halva vägen in till stan från Märsta.
Citera
2008-04-13, 21:35
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bmed
Försöker finna lägenhet i antigen Sigtuna (exempelvis Märsta) eller Sollentuna. Det verkar som vanligt ganska svårt med lägenhetsköer och dylikt. Har inte råd att köpa! Har ni några andra tips?
Sök direkt hos dom olika värdarna också, såg att det verkar finnas lite olika när jag säkte här: http://www.hyresvard.se/ på de ställen du skriver. Står lite på kommunernas hemsidor också:
http://www.sigtuna.se/templates/Page____6823.aspx
http://www.sollentuna.se/mod/boendeb...e/bostadsf.htm
Citera
2009-05-18, 12:00
Medlem
Jag köade ganska precis i 20 månader för en 2'a i Rotebro.
www.sollentunahem.se
Citera
2009-05-18, 12:17
Medlem
DennisOlofs avatar
Jobbar man på Arlanda är det bättre att bo i Upplands-Väsby anser jag.

Mycket bättre pendelförbindelser till Stockholm, flera affärer och utbud, och man kan åka Uppsalatåget mot uppsala som går över Arlanda om man behöver ta sig dit, det kostar pengar iofs men ändå.

Tar inte lång tid med bil till Arlanda på motorvägen. Möjligt det går buss också. Men märsta ska man UNDVIKA till varje pris.

Vågar nästan påstå att det är den sämsta kommunen i norrort när det gäller pendling, utbud av affärer osv.
Citera
2009-05-18, 12:22
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Jobbar man på Arlanda är det bättre att bo i Upplands-Väsby anser jag.

Mycket bättre pendelförbindelser till Stockholm, flera affärer och utbud, och man kan åka Uppsalatåget mot uppsala som går över Arlanda om man behöver ta sig dit, det kostar pengar iofs men ändå.

Tar inte lång tid med bil till Arlanda på motorvägen. Möjligt det går buss också. Men märsta ska man UNDVIKA till varje pris.

Vågar nästan påstå att det är den sämsta kommunen i norrort när det gäller pendling, utbud av affärer osv.

Märsta är ett sjukt tråkigt ställe helt klart, centrumet där har förfallit och utarmats sen de byggde köpcentrum utanför själva orten också. Dessutom är det verkligen deprimerande långt från allting. Så jag håller med dig, jag skulle inte bo där om jag så fick betalt för det. Har en kompis som bor där dock och han fick lägenhet snabbt genom kommunens bostadskö. Området där han bor är inte så kul men lägenheten är helt okej och rätt billig. Så det går nog att få lägenhet snabbt där om det är enda prioriteten. Men som sagt, jag skulle verkligen inte vilja bo där. Väsby är rätt rejält mycket bättre även om jag tycker att även det är för långt ut.
Citera
2009-05-18, 19:00
Medlem
MADEofSTONEs avatar
Ja Märsta är bökigt och tråkigt långt från de flesta bostadsområden till stationen. Tråkigt centrum. Då kan man lika gärna satsa på att bo i Sigtuna som är en trevlig liten stad.
Väsby är också ett rätt tråkigt ställe med utspridda bostadsområden, föredrar Sollentuna isf.
Citera
2011-01-06, 11:29
Medlem
Shadys avatar
Hejsan,

Jag väcker och lånar denna tråd lite.

Har ett förstahandskontrakt på gång i Sollentuna Centrum, Oppegårdsstråket.
Någon som har erfarenhet av området? Ligger precis bakom Malmvägen så man kanske inte vill flytta dit?
Citera
2011-01-06, 12:03
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shady
Hejsan,

Jag väcker och lånar denna tråd lite.

Har ett förstahandskontrakt på gång i Sollentuna Centrum, Oppegårdsstråket.
Någon som har erfarenhet av området? Ligger precis bakom Malmvägen så man kanske inte vill flytta dit?

Det ligger i området som brukar betecknas Malmvägen ser det ut som på Eniro. Sovjetgrå hyreskaserner fyllda med människor från andra världsdelar. Jag tror att lägenheterna brukar vara okej dock, jag har varit inne i ett par stycken men det var länge sen och jag kommer fasen inte ihåg riktigt hur det såg ut. Området är ju jävligt tråkigt och trist, men det funkar nog att bo där ett tag.
Citera
2011-01-06, 21:51
Medlem
Shadys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Det ligger i området som brukar betecknas Malmvägen ser det ut som på Eniro. Sovjetgrå hyreskaserner fyllda med människor från andra världsdelar. Jag tror att lägenheterna brukar vara okej dock, jag har varit inne i ett par stycken men det var länge sen och jag kommer fasen inte ihåg riktigt hur det såg ut. Området är ju jävligt tråkigt och trist, men det funkar nog att bo där ett tag.

Ok har väl tydligen varit en massa skit i det området, tänkte om någon visste hur statusen var idag.
Om de bara är pundare och invandrare där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in