Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-04-13, 15:07
  #1
Medlem
AAAriks avatar
har tänkt mig att ja skulle köpa ett nytt trummset, el trymmorna är ju då bra för de tar ju mindre plats och stör inte direkt omgivningen som ett vanligt trummset gör! det finns ju några märken och det finns ju rätt så många prisskillnader med på dem! så vad skall ja köpa? tänkte vell lägga en max 10 000kr
Citera
2008-04-16, 20:39
  #2
Medlem
FuryWithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AAArik
har tänkt mig att ja skulle köpa ett nytt trummset, el trymmorna är ju då bra för de tar ju mindre plats och stör inte direkt omgivningen som ett vanligt trummset gör! det finns ju några märken och det finns ju rätt så många prisskillnader med på dem! så vad skall ja köpa? tänkte vell lägga en max 10 000kr

Tjena :]

Har själv el trumset Yamaha SETD-TXPLORER som jag rekomenderar :]

Pga finns så mkt trum ljud och musik att spela till och man kan även göra egna trumset. Och om du inte är van att spela på ett vanligt trumset så kommer du tycka att det är hög känsla i ett el trumset.

För att uppnå känslan till det yppersta rekomenterar jag starkt att du köper ett par riktigt fin hörlurar till för runt 500kr-1000kr. Ljudet bli värkligare och det blir roligare att spela.

Annat trumset ja rekomenderar är Nya Roland TD3KW.
Har spelat på båda och jag tycker att Roland har könare virvel men i övrigt föredrar jag TXPLORER mer därför jag köpte det.
Yamaha är även 3000-4000kr billigare.

Kolla på http://www.musikborsen.se/ dom har båda modellerna.


Mvh
__________________
Senast redigerad av FuryWithin 2008-04-16 kl. 21:34.
Citera
2008-04-16, 20:47
  #3
Medlem
greenblues avatar
Inte för att dissa ovanstående talare men, Yamaha suger! Sjukt dålig känsla och inte så bra ljud (har spelat på ganska många, inte bara de billigaste). Det du ska köpa är Roland! Bäst känsla och du lär få ett grymt trumset om du ville lägga 10.000 på det, jag har ett själv och är supernöjd!

EDIT: Såg nu att ovanstående talare hade rekommenderar roland också, my bad, men yamaha suger fortfarande
Citera
2008-04-16, 20:48
  #4
Medlem
FuryWithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greenblue
Inte för att dissa ovanstående talare men, Yamaha suger! Sjukt dålig känsla och inte så bra ljud (har spelat på ganska många, inte bara de billigaste). Det du ska köpa är Roland! Bäst känsla och du lär få ett grymt trumset om du ville lägga 10.000 på det, jag har ett själv och är supernöjd!

Det är en smaksak : P ,tycker han ska gå ner på närmsta musikbörsen affär eller liknande och få en egen uppfattning, nuff said.
__________________
Senast redigerad av FuryWithin 2008-04-16 kl. 21:33.
Citera
2008-04-16, 20:50
  #5
Medlem
FuryWithins avatar
(dubbel post)
Citera
2008-04-16, 21:04
  #6
Medlem
Ja, Yamaha suger. Köp ett Roland TD6. Där snackar vi kvalité!
Citera
2008-04-16, 21:52
  #7
Medlem
greenblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuryWithin
Det är en smaksak : P ,tycker han ska gå ner på närmsta musikbörsen affär eller liknande och få en egen uppfattning, nuff said.

Sant, men Roland är bättre
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback