Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-01-24, 21:53
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Vi pratar enbart om botten, helt utan räkor, leverpastej, ost, skinka, majonnäs, stenbitsrom och liknande.
Det vill säga enbart brödet.
Är det verkligen rimligt att ta 10:- per portion, för enbart brödet.
Sen ska man köpa till att det du räknar upp.
Funderar inte om detta är ett sätt att få kunden att köpa en färdigsmörgåstårta istället.

De säljer inte övrigt bröd till detta pris.
För då skulle en brödlimpa kosta 60-70:-.

Ska ringa till 1-2 andra bagerier, som bara bakar bröd.
Så får vi se om detta är bara på detta ställe eller om det är så dyrt.
Det finns ju annat bröd man kan köra, så ingen problem som så.
Blev bara förvånad på priset.
Aha, ja det kanske var lite dyrt om det bara var för brödet. Finns ju billigt sånt i butik, brukar ligga i frysen.
Citera
2016-01-24, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Är det så många olika märken och sorter?
Annars är det ju bara skicka ihop det till en, och en del ris två delar vatten.

Det är slattar Jasmin ris två-tre lådor, slattar Vildris, slattar Uncle-bens basic-grejer och någon slatt Jasmin-snabb-ris från UB. Ett par storpack med jasmin-slattar. Hela baletten.

Vi är olika tjommar som tjackat grejer i olika omgångar och dumpat skiten i ett skafferi. Skyll inte på mig
Senast redigerad av SpenkaHojen 2016-01-24 kl. 22:07.
Citera
2016-01-24, 22:13
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Aha, ja det kanske var lite dyrt om det bara var för brödet. Finns ju billigt sånt i butik, brukar ligga i frysen.
Det blir säkert den lösningen, det frysta är oftast landgånsgbröd(avlånga formfranska) väl?
Men tänkte när vi ändå skulle göra en ordentlig smörgåstårta, så varför inte en riktig ordentlig botten.
Så det blev som en tårta.

Men jag ska återkomma med pris ifrån ett bageri som bara bakar och inte gör smörgåstårtor.
Varför jag frågade, var inte för att hitta substitut utan undrade om det var så dyrt eller inte.
Citera
2016-01-24, 22:15
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpenkaHojen
Det är slattar Jasmin ris två-tre lådor, slattar Vildris, slattar Uncle-bens basic-grejer och någon slatt Jasmin-snabb-ris från UB. Ett par storpack med jasmin-slattar. Hela baletten.

Vi är olika tjommar som tjackat grejer i olika omgångar och dumpat skiten i ett skafferi. Skyll inte på mig
Kolla koktider, det som har en liknande koktid kan du köra tillsammans.
Skulle gissa vildriset har en längre koktid.
Citera
2016-01-25, 06:13
Medlem
Iloveludas avatar
Fått tag på en hel del tigerräkor. Några bra förslag på Vad jag skall göra med dom?
Citera
2016-01-25, 08:55
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveluda
Fått tag på en hel del tigerräkor. Några bra förslag på Vad jag skall göra med dom?

Tom yum goong, syrlig soppa från Thailand. Om du inte ids jaga runt efter alla märkliga ingredienseer så finns det en färdig påse med "smaker". Räkor och svamp tror jag var det enda som behövdes, jag köpte nåt fryst som kallades "havets läckerheter" och öste på ganska rejält så jag behövde inte ens svamp. Men jag tycker det skall vara svamp i. Billigt blev det inte, men faktiskt inte så dåligt heller.

Gör man den från grunden så är det vissa ingredienser som kan vara lite marigare att hitta (då jag/vi gjorde den sist, och det var nog 10 år sen med en Thailändska som var hemma hos en polare på besök).

Till den soppan skall det vara stora räkor tycker jag, fjuttisarna vi har här är knappt godkända.
Citera
2016-01-25, 10:51
Medlem
Iloveludas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Tom yum goong, syrlig soppa från Thailand. Om du inte ids jaga runt efter alla märkliga ingredienseer så finns det en färdig påse med "smaker". Räkor och svamp tror jag var det enda som behövdes, jag köpte nåt fryst som kallades "havets läckerheter" och öste på ganska rejält så jag behövde inte ens svamp. Men jag tycker det skall vara svamp i. Billigt blev det inte, men faktiskt inte så dåligt heller.

Gör man den från grunden så är det vissa ingredienser som kan vara lite marigare att hitta (då jag/vi gjorde den sist, och det var nog 10 år sen med en Thailändska som var hemma hos en polare på besök).

Till den soppan skall det vara stora räkor tycker jag, fjuttisarna vi har här är knappt godkända.
Okej tack för tipset. För mig blir det något som är enkelt att göra.
Citera
2016-01-25, 13:16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Det var billigare på samtliga andra bagerier, 6-8,2:-/biten mot de 10:-/140:- som jag kollade upp först en mataffär med bageri.
Så en 15bitars för 90- ska det bli, bara vänta på ungarna och planera vad dom vill ha i den.
Tror vi kör halva halva, så får man lite av varje.

Så ena sidan lär ju bli rökt lax/havsöring, då jag har en del sånt kvar.
Antar lite ägg räkor och sånt också.

Andra sidan blir väl skinka och nått mer gott.
Citera
2016-01-25, 16:21
Medlem
Baachs avatar
Kanske är fel tråd.

Vissa varor som är på extrapris om man har Ica-kort brukar begränsas till max 2-3 stycken per kund. Är det 2 stycken per Ica-butik eller är det 2 stycken per kort?
Citera
2016-01-25, 16:29
Citat:
Ursprungligen postat av Baach
Kanske är fel tråd.

Vissa varor som är på extrapris om man har Ica-kort brukar begränsas till max 2-3 stycken per kund. Är det 2 stycken per Ica-butik eller är det 2 stycken per kort?

Per kort.
Är kopplat till ditt personnr.
Du har väl sett icareklamen?
Citera
2016-01-25, 16:40
Medlem
Baachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Per kort.
Är kopplat till ditt personnr.
Du har väl sett icareklamen?
Tivo, spolar förbi all reklam
Citera
2016-01-26, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baach
Kanske är fel tråd.

Alla livsmedelsvaror som är begränsade till X antal st, gäller endast per köptillfälle (gäller åtminstone ICA, Coop, Hemköp & Citygross). Det spelar ingen roll om det är bundet till ett bonuskort. Denna begränsning är bara för att en kund inte ska kunna köpa 20 st reavoror vid ett köptillfälle. Men många tror nog felaktigt att det finns en veckobegränsning. Det är inte ens begränsat tidsmässigt. Jag har t.ex. köpt samma vara i max antal två gånger inom 15 min i samma butik.

Ibland skriver Hemköp "Max 2 st per/hushåll/vecka". Samma sak här ändå, endast begränsat/köptillfälle.
Senast redigerad av iumaspi 2016-01-26 kl. 12:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in