2008-04-12, 23:07
Medlem
Hej!
Vad innehåller chipset install som man får till moderkortet?
Är det bara VGA drivarna?

Jag har laddat LAN och ljud på sidan.

Jag använder inte det inbyggda VGA utom jag har ett annat grafikkort som jag använder av ett annat märke, så jag har ingen lust att installera chipset om jag inte behöver göra det, för då får jag ju ATI display drivrutiner i datorn fast jag använder mig av NVIDIA.

Så hur ska jag göra?
Citera
2008-04-12, 23:12
Medlem
Ondkvists avatar
Chipsetdrivrutinerna är anpassade till allehanda komponenter på moderkortet: kontrollerkort för diskar, USB, inbyggda nätverks-, ljud- och graffakort och så vidare.

Naturligtvis ska du installera allt så komplett som möjligt, oavsett hur du sedan bestyckar och använder systemet.
Citera
2008-04-12, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondkvist
Chipsetdrivrutinerna är anpassade till allehanda komponenter på moderkortet: kontrollerkort för diskar, USB, inbyggda nätverks-, ljud- och graffakort och så vidare.

Naturligtvis ska du installera allt så komplett som möjligt, oavsett hur du sedan bestyckar och använder systemet.

Okej, så drivrutinerna kommer inte att krocka då?
Citera
2008-04-12, 23:56
Medlem
Ondkvists avatar
Nejdå, du stänger ju av det inbyggda graffakortet i BIOS så att det aldrig finns med i leken.
Citera
2008-04-13, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondkvist
Nejdå, du stänger ju av det inbyggda graffakortet i BIOS så att det aldrig finns med i leken.

Har installerat allt nu

Tack för informationen, kan bara vara inbillning men jag tycker att datorn flyter på bättre nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in