2008-04-13, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Jag ser inte hur detta kan sluta i något bra, annat än genetisk kaos och oreda.
.

Det kommer sluta mycket illa för alla utom de som tänkt sig att styra över dessa kaotiska folkmassor.

Citat:
Följdfråga: vad är kulturen värd utan rasen som skapat kulturen?

Precis, vad spelar det för roll att det finns kvar en del ytliga svenska kulturella uttryck om det inte finns några svenskar kvar om 200 år? Enligt SD gör det ju inget om alla svenskar byts ut mot afrikaner om bara dessa afrikaner dansar runt midsommarstången (vilket ganska få svenskar gör) och äter sill. Kulturnationalism är en infantil och tramsig "ideologi".
Citera
2008-04-13, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engelbreckt
Kultur är ju självklart inget statistiskt utan förändras med tiden, skillnaden mellan idag och tidigare i historien är att denna process sker snabbt och urskiljningslöst och mycket "skräpkultur" importeras, vilket jag finner bekymmersamt.

Kulturer förändras hela tiden. Den svenska kultur som fanns i Sverige på 1950-talet är till stor del borta, död och begraven sedan länge. Dagens svenska ungdom som spenderar sin uppväxt framför datorn och går i en värdelös PK-skola har inte mycket kultur gemensamt med 1950-talets svenska ungdom. Självfallet skall man motsätta sig skräpkultur och diverse destruktiva yttringar men att försöka bevara kulturen är nog svårt. Vad är förresten den kultur som skall bevaras? Numera hävdar ju en del att "västs" värderingar och kultur först och främst är "mänskliga rättigheter", "tolerans", "pluralism", "humanism" och massa andra floskler och dumheter. Om det är detta som skall bevaras så välkomnar jag nog istället "västs" undergång. Deras "väst" är inte mitt väst.
Citera
2008-04-14, 16:00
Medlem
Engelbreckts avatar
Citat:
Vilka andra politiska frågor anser du vara viktigare?

Att stärka rättsväsendet, polis och militär, arbeta för folkbildning, bekämpa kommunism och arbeta för ett återupprättande av hög moral i samhället är några av de frågor som jag känner är viktiga.

Citat:
Ja. Följdfråga: vad är kulturen värd utan rasen som skapat kulturen?

Jag beundrar folket för den kultur de skapat, inte kulturen för att den är skapad av mitt folk. Skulle folket vara värt att hyllas om det inte genererat något värt att beundra?

Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
Kulturer förändras hela tiden. Den svenska kultur som fanns i Sverige på 1950-talet är till stor del borta, död och begraven sedan länge. Dagens svenska ungdom som spenderar sin uppväxt framför datorn och går i en värdelös PK-skola har inte mycket kultur gemensamt med 1950-talets svenska ungdom. Självfallet skall man motsätta sig skräpkultur och diverse destruktiva yttringar men att försöka bevara kulturen är nog svårt.

Ingen sa att det skulle vara lätt.

Citat:
Vad är förresten den kultur som skall bevaras? Numera hävdar ju en del att "västs" värderingar och kultur först och främst är "mänskliga rättigheter", "tolerans", "pluralism", "humanism" och massa andra floskler och dumheter. Om det är detta som skall bevaras så välkomnar jag nog istället "västs" undergång. Deras "väst" är inte mitt väst.

Jag har inte skrivit något om västerländska värderingar vad jag vet.
Senast redigerad av Engelbreckt 2008-04-14 kl. 16:07.
Citera
2008-04-14, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trustnoone
Om det inte finns något värde i att bryta barriärer, vad är då värdefullt? Skall vi bara sitta i våra hyddor och föröka oss? I alla fall jag finner tanken ytterst deprimerande.

Deprimerande eftersom du inte inser att det krävs mer av människan att "sitta i våra hyddor och föröka oss" än att fungera i ett modernt samhälle.
Citera
2008-04-14, 17:13
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Att stärka rättsväsendet, polis och militär, arbeta för folkbildning, bekämpa kommunism och arbeta för ett återupprättande av hög moral i samhället är några av de frågor som jag känner är viktiga.
Låter som du har en del bra, sunda och vettiga ideal Världen behöver fler svenskar som dig
Citat:
Jag beundrar folket för den kultur de skapat, inte kulturen för att den är skapad av mitt folk. Skulle folket vara värt att hyllas om det inte genererat något värt att beundra?
Intressant sätt att se på saken. Självklart gör en ståtlig kultur att man beundrar ett folkslag mer. En oduglig ras är självklart inte värd att beundra. Men det känns som du ändå håller med mig i sak, trots allt? För att missförstå mig inte: jag ogillar inte kultur; jag prioriterar endast rasen som skapar kulturen före kulturen. Man kan inte ha det ena utan det andra.
Senast redigerad av EliasAlucard 2008-04-14 kl. 17:24.
Citera
2008-04-14, 17:13
Medlem
Citat:
.

Ingenting av detta spelar ju någon som helst roll om folket inte finns kvar och svenskar ersattas av araber, kurder, negrer och diverse mulattvarianter. Då är det ändå slut, folket är dött och förintat för alltid. Det du räknar upp har som jag ser det inget egenvärde utan är bara till för att säkerställa rasens och folkets överlevnad och framtid. Det är bara medel och kan inte vara målet.

Citat:

Folket har ett egenvärde i sig. Har du och din familj skapat särskilt mycket "kultur"? Om svaret är nej tycker du att ni då inte förtjänar att existera, att ni inte har någon rätt att leva och vilja bevara er egen existens? Med ditt resonemang så har ju många folkslag ett väldigt lågt värde eftersom de aldrig skapat särskilt imponerande kulturer.

Citat:
Jag har inte skrivit något om västerländska värderingar vad jag vet.

Det hävdade jag heller aldrig men många andra framför såna åsikter. Den gängse bilden idag av det som är "svenskt" och "västerländskt" och värt att försvara och sprida till jordens alla hörn är överlag bara massa skit. Dessa saker framhålls ofta som något som måste bevaras och skyddas mot t.ex. Islam. Det viktigaste är att skydda våra folk och att vi överlever, inte att skydda massa idiotiska kulturmarxistiska och liberala påfund. Det är ju en mindre katastrof om hela Europa skulle bli muslimskt men bibehållas rasligt europeiskt än om Europa blir ännu mer rasblandat så att vita nästan försvinner men globalismens "värdegrund" med "tolerans", "liberalism" "demokrati", "pluralism" och annan skit överlever.
Senast redigerad av Varnagel 2008-04-14 kl. 17:21.
Citera
2008-04-14, 17:20
Medlem
Citat:
För att missförstå mig inte: jag ogillar inte kultur; jag prioriterar endast rasen som skapar kulturen före kulturen. Man kan inte ha det ena utan det andra.

Det är märkligt att så många verkar tro att kultur kan skiljas från ras. Kultur är ju inget diffust som svävar omkring i luften eller finns i grundvattnet utan skapas av människor.
Citera
2008-04-14, 22:56
Medlem
Engelbreckts avatar
Citat:
Låter som du har en del bra, sunda och vettiga ideal Världen behöver fler svenskar som dig

Intressant sätt att se på saken. Självklart gör en ståtlig kultur att man beundrar ett folkslag mer. En oduglig ras är självklart inte värd att beundra. Men det känns som du ändå håller med mig i sak, trots allt? För att missförstå mig inte: jag ogillar inte kultur; jag prioriterar endast rasen som skapar kulturen före kulturen. Man kan inte ha det ena utan det andra.

Jag tycker inte att ras är oviktigt, bara mindre viktigt än du tycker att det är.
Citera
2008-04-14, 23:18
Medlem
Engelbreckts avatar
Citat:
Ingenting av detta spelar ju någon som helst roll om folket inte finns kvar och svenskar ersattas av araber, kurder, negrer och diverse mulattvarianter. Då är det ändå slut, folket är dött och förintat för alltid. Det du räknar upp har som jag ser det inget egenvärde utan är bara till för att säkerställa rasens och folkets överlevnad och framtid. Det är bara medel och kan inte vara målet.

Jag har inte sagt att det är oproblematiskt att den demografiska strukturen förändras och att det är helt ok att det svenska folket dör ut.

Mitt främsta politiska mål är att Sverige ska vara ett bra land att bo i och det jag arbetar för, och som jag räknade upp ovan, är medel för att nå det målet.

Citat:
Folket har ett egenvärde i sig. Har du och din familj skapat särskilt mycket "kultur"? Om svaret är nej tycker du att ni då inte förtjänar att existera, att ni inte har någon rätt att leva och vilja bevara er egen existens? Med ditt resonemang så har ju många folkslag ett väldigt lågt värde eftersom de aldrig skapat särskilt imponerande kulturer.

Alla kulturer är inte lika bra och alla folk är inte värda samma beundran. Det är vad jag hävdar, inte att vissa folk saknar värde på grund av att de inte åstadkommit något av värde (vilket de flesta folk faktiskt har för övrigt.)

Min familj är oväsentlig i sammanhaget eftersom det argumentet fokuserar på min person och inte mina åsikter.

Citat:
Det hävdade jag heller aldrig men många andra framför såna åsikter.

De människorna får försvara sina åsikter själva.

Citat:
Den gängse bilden idag av det som är "svenskt" och "västerländskt" och värt att försvara och sprida till jordens alla hörn är överlag bara massa skit. Dessa saker framhålls ofta som något som måste bevaras och skyddas mot t.ex. Islam. Det viktigaste är att skydda våra folk och att vi överlever, inte att skydda massa idiotiska kulturmarxistiska och liberala påfund. Det är ju en mindre katastrof om hela Europa skulle bli muslimskt men bibehållas rasligt europeiskt än om Europa blir ännu mer rasblandat så att vita nästan försvinner men globalismens "värdegrund" med "tolerans", "liberalism" "demokrati", "pluralism" och annan skit överlever.

Jag uppskattar faktiskt demokrati och liberalism (även om jag menar något annat än du gör med det begreppet) . Jag är absolut ingen förespråkare av en auktoritär stat.
Citera
2008-04-14, 23:22
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt att det är oproblematiskt att den demografiska strukturen förändras och att det är helt ok att det svenska folket dör ut.

Mitt främsta politiska mål är att Sverige ska vara ett bra land att bo i och det jag arbetar för, och som jag räknade upp ovan, är medel för att nå det målet.

Att Sverige skall vara ett bra land att bo i tycker vi nog alla. Frågan är främst vilka som skall bo i Sverige. Skall det som jag tycker vara svenskar som bor bra i Sverige eller skall det som hela etablissemanget och systemet tycker vara andra folk.
Senast redigerad av Varnagel 2008-04-14 kl. 23:25.
Citera
2008-04-15, 23:38
Medlem
Engelbreckts avatar
Citat:
Att Sverige skall vara ett bra land att bo i tycker vi nog alla. Frågan är främst vilka som skall bo i Sverige. Skall det som jag tycker vara svenskar som bor bra i Sverige eller skall det som hela etablissemanget och systemet tycker vara andra folk.

I första hand svenskarna, givetvis.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in