Citat:
Ursprungligen postat av Engelbreckt
Ovanligt att bli frågad varför man inte tycker att ras är så viktigt.

Citat:
Jag har nog aldrig riktigt förstått varför många nationalister anser att ras är så viktigt.
Som jag ser det, så är det viktigt att preservera de olika variationerna vi har av den mänskliga arten, som gör det till en viktig fråga.
Citat:
För mig är det uppenbart att det finns stora variationer på det genetiska underlag inom varje given "ras" och att ett samhälles fortlevnad är mer beroende av att lämpliga individer fortplantar sig än medlemmar av en viss ras.
Självklart. Men man ska inte förringa värdet i de olika rasliga variationerna heller. Det är en naturlig utveckling som har skett under en väldigt lång tid, och att slänga bort det genom rasblandning i stora skalor, vore att inte respektera naturens gång.
Personligen bryr jag mig inte nämnvärt om rasblandning i små mängder; det är inte värt besväret. Men som det ser ut i dagsläget så har vi människor (inte minst judar som har varit drivande i detta) skapat en situation där vi riskerar rasblandning på en enorm skala. Jag ser inte hur detta kan sluta i något bra, annat än genetisk kaos och oreda.
Citat:
Anledningen till att jag "igonerarat" rasfrågan är väl kanske annars att jag inte ansett den lika angelägen som vissa andra frågor inom politiken helt enkelt.
Vilka andra politiska frågor anser du vara viktigare?
Citat:
Givetvis, kulturen är ju ett resultat av ett folks strävan.
Ja. Följdfråga: vad är kulturen värd utan rasen som skapat kulturen?
Citat:
Jag är oroad för allt för stora demografiska förändringar, som de som sker i Sverige, av delvis den anledningen.
Du ser; rasfrågan är inte helt obetydlig, och visst finns det en gnutta rasmedvetenhet hos dig också

Citat:
Om det inte längre är etniska svenskar som är majoritet i landet så får vi onekligen problem. Så av praktiska skäl är hög invandring, lågt barnafödande bland etniska svenskar och kanske även rasblandning problematiskt. Däremot ser jag inga principiella skäl för rasnationalism, även om jag kan se de pragmatiska.
Okej, intressant formulering.
Citat:
För övrigt en av de bästa trådstarterna i den här forumdelen på ett bra tag.
Tackar. Trevligt att tråden uppskattas

Måste dock ge lite kredit åt Herr Haddock och andra nationalister här på forumet som har fått mig in på dessa tankegångar att starta denna tråd.