Citat:
Ursprungligen postat av TheFreak_
Nej, munstycke har jag inte bytt än.
Och min drevning är 11 i fram och 48 i bak. När jag växlar till sista växeln så ligger jag typ i 65 och jag är rädd för att motorn ska paja när jag kör i 80.. Den varvar så mkt då.
Men jag funderar på nytt munstycke, reedventiler, borra i luftburken så den får mer luft och kanske drevning.
Någonting som jag oxå hatar är att den är slö på låga vartal och kommer som ett skott på höga. Går det ändra med drevning ?
Mvh Hampus
Du kan ha 500 hk i moppen men den kommer fortfarande att gå precis lika fort som den gör nu vid samma varvtal om du inte ändrar utväxlingen.
Ändra utväxlingen. Om den blir för slö då behöver du höja effekten på motorn.
Om du vill att motorn ska gå bättre på låga varv så vill du inte ha mer luft till motorn utan du vill ha ett bättre luftflöde. Med större förgasare, insug eller avgassystem får du ett sämre luftflöde på låga varvtal.
Med en större cylinder behöver du mer luft genom motorn för att få samma luftflöde då behöver du större förgasare, insug och avgassystem.
Vill du ha mer effekt på låga varv så kommer du alltid att förlora effekt på högre varvtal och tvärt om.