Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-07-09, 21:47
Medlem
Arasalls avatar
Jimi har fått pengar efter farfar och klarar sig fint. Och var över och hälsade på ett antal gånger, faktiskt. Byta kön var det inte tal om, men han är gay, visst, och har varit sambo i en halv evighet med en och samma kille.

Och hans morsa är inte direkt någon övervintrad hippie utan en jävligt trevlig kvinna som hade det lite knepigt hemma emellanåt. Och den där historian på JimisKids.com var det inte många poäng rätt i, nej.

Och Jimi tycker helt enkelt att hela grejen är uttjatad, frågan om gitarrspel står honom upp i halsen och han vill inte röra en gitarr med en fiolstråke ens, så nej, det är inte aktuellt.

Så långt sträcker mig min vilja att dela med mig info här. Mer blir det icke.
Citera
2008-07-10, 10:23
Bannlyst
Hörde från en kollega att han sticker från Sverige när han vet att kvällstidningarna kommer att skriva om Jimi Hendrix arv. Tydligen bråkar Hendrixsläkten i Usa om pengarna, och kvällstidningarna brukar göra en krystad vinkel om "Jimi Hendrix okände son i Sverige" när det blir aktuellt.
Han har för övrigt aldrig träffat sin farsa och har ingen kontakt med släkten i USA heller...
Citera
2008-07-10, 12:23
Medlem
z2joiss avatar
Någon tokig anhörig i amerikat ville tydligen gräva upp Jimis grav och ställa ut skelettet till beskådan. Eller så var det bara skitsnack, men det stod i någon kvällstidning för ett tag sedan.

Eva var kanske ingen hippie, men hon såg ut som en.

Har jag fattat saken rätt fanns det aldrig mycket pengar i dödsboet, in the first place. Någon sa att det var blodsugarkontrakt och blåsningar hela vägen, rakt ner i fickan på managers och skivbolag. Någon som kan mer i ämnet?
Citera
2008-07-10, 13:53
Medlem
Star Witnesss avatar
Jimi Hendrix pöjk

har köpt damstövlar av mig vid ett tillfälle då jag knäckte extra i en skoaffär. Vi snackar hög klack, glitter etc.

Han gjorde ingen hemlighet av att det var han själv som skulle bära dem. Han gnällde lite över att det inte fanns större storlekar än 41 men var i övrigt trevlig.

Han var/är alltså crossdresser/transvestit.
Citera
2008-07-10, 21:06
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z2jois
Någon tokig anhörig i amerikat ville tydligen gräva upp Jimis grav och ställa ut skelettet till beskådan. Eller så var det bara skitsnack, men det stod i någon kvällstidning för ett tag sedan.

Eva var kanske ingen hippie, men hon såg ut som en.

Har jag fattat saken rätt fanns det aldrig mycket pengar i dödsboet, in the first place. Någon sa att det var blodsugarkontrakt och blåsningar hela vägen, rakt ner i fickan på managers och skivbolag. Någon som kan mer i ämnet?

Vad sjukt det där med skelettet, Hendrixfamiljen har väl ägarrätt till tejperna, glöm det sista
Citera
2008-07-10, 21:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arasall
Jimi har fått pengar efter farfar och klarar sig fint. Och var över och hälsade på ett antal gånger, faktiskt. Byta kön var det inte tal om, men han är gay, visst, och har varit sambo i en halv evighet med en och samma kille.

Enligt NNDB är det möjligt att även pappa Jimi var lite halvhomo...
http://www.nndb.com/people/885/000031792/
Citera
2008-07-11, 10:36
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Enligt NNDB är det möjligt att även pappa Jimi var lite halvhomo...
http://www.nndb.com/people/885/000031792/

alltså bi ?
Citera
2008-07-11, 12:48
Medlem
Lumbricuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z2jois

http://music.aol.com/home/blender/dead_rock_stars_5

Citat:
The Vault: In the ’90s, Hendrix’s late father, Al, and stepsister Janie, funded by Microsoft co-founder Paul Allen, successfully sued for control of the Hendrix archives. They formed the company Experience Hendrix and have kept a tight rein on the catalogue, raking in over $50 million from album sales, merchandise and ads from Pepsi and Audi. By 2001, Hendrix—worth only $500,000 when he died—was No. 5 on Forbes magazine’s list of the top-earning dead celebrities.

Läste nånstans, möjligen på Wikipedia, att dödsboet dragit in runt 2 miljoner dollar om året i snitt sen 1970.
Citera
2008-08-14, 15:01
Medlem
4thFloors avatar
Al ärvde allt efter Jimi, han hade förutom den svenska sonen även en dotter, men ingen av dom var erkända som barn till Jimi, och fick således ingenting. Om jag inte missminner mig så var mamman till dottern ute efter att få göra blodprover och grejer, men det hans inte med före Jimi dog, och detta var ju före DNA-testernas tid. Al bildade bolag (Experience Hendrix) och satte sin frus dotter som chef. Och det var också hon som ärvde det mesta efter Al. Jimi's helbror Leon fick typ en guldskiva, och övriga helsyskon blev helt lottlösa.

Det var en massa turer med skivbolag och management, men det slutade med att Al löste ut dessa från sina kontrakt och nu går allt till Experience Hendrix. Och jag antar att syskonen och släktingarna bråkar än, men vad gäller den svenska sonen så fick han, enligt biografin "Room full of mirrors", USD 1.000.000 av farfar Al.
Citera
2008-08-14, 15:31
Medlem
ap3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4thFloor
Al ärvde allt efter Jimi, han hade förutom den svenska sonen även en dotter, men ingen av dom var erkända som barn till Jimi, och fick således ingenting. Om jag inte missminner mig så var mamman till dottern ute efter att få göra blodprover och grejer, men det hans inte med före Jimi dog, och detta var ju före DNA-testernas tid. Al bildade bolag (Experience Hendrix) och satte sin frus dotter som chef. Och det var också hon som ärvde det mesta efter Al. Jimi's helbror Leon fick typ en guldskiva, och övriga helsyskon blev helt lottlösa.

Det var en massa turer med skivbolag och management, men det slutade med att Al löste ut dessa från sina kontrakt och nu går allt till Experience Hendrix. Och jag antar att syskonen och släktingarna bråkar än, men vad gäller den svenska sonen så fick han, enligt biografin "Room full of mirrors", USD 1.000.000 av farfar Al.

Om han inte knarkar lika mycket som sin farsgubbe lär han väl klara sig hyggligt på den slanten.
Citera
2008-08-14, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arasall

Och hans morsa är inte direkt någon övervintrad hippie utan en jävligt trevlig kvinna som hade det lite knepigt hemma emellanåt. Och den där historian på JimisKids.com var det inte många poäng rätt i, nej.

Och Jimi tycker helt enkelt att hela grejen är uttjatad, frågan om gitarrspel står honom upp i halsen och han vill inte röra en gitarr med en fiolstråke ens, så nej, det är inte aktuellt.

Så långt sträcker mig min vilja att dela med mig info här. Mer blir det icke.

När jag träffade honom sist så berättade han själv att han ville byta kön? Men du säger bestämt att det aldrig varit på tal..?
Citera
2008-08-17, 17:28
Medlem
Strike-s avatar
Har denne James några barn själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in