• 5
  • 6
2013-08-27, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hustlerinc
Källan till att han fick den summan ska vara en bok publicerad 2005. Vid den tiden låg dollarn på 7-8 kronor stabilt, och stiger desto längre bak man går (förutom 2004). Så han fick nog ut mer än 6,5 miljoner och skulle gissa på närmre 8 och förmodligen över.

Men för att ge lite perspektiv, 6.5 miljoner är en medelinkomst i 25 år. Inte många som snubblar över de summorna under sin livstid och det skulle göra livet för de flesta av oss väldigt mycket lättare. Speciellt med tanke på hur mycket billigare livet blir om man äger sitt boende utan lån.

Sålänge du inte är adel eller riktigt bortskämt räcker 2-3 miljoner gott för att hitta en ok lägenhet i Stockholm. Och det där med att det skulle vara dyrast i Europa måste vara skitsnack, har du hört talas om Monaco?
Nu när jag tänker efter lite så var det ganska dumt skrivet av mig, jag får skylla på att jag var nyvaken. Jag har iaf hört något om att Stockholm ska vara bland de dyraste iaf. Monaco är ju givetvis väldigt dyrt, helt rätt!

Hur som helst, för att återgå lite till topic så tror jag inte att James lever på försörjningsstöd idag.
Citera
2014-01-30, 23:55
Medlem
Frugans avatar
Länge sedan jag såg honom nu. Jobbar/jobbade nära där han bor, eller bodde.
Brukade se honom några gånger per år.
Citera
2014-03-05, 21:39
Medlem
KarlDenSistaGustafs avatar
Högst märkligt att media låter Eva och James vara i fred. Jag hade knappt hört talas om dessa, men det fanns någonstans i bakhuvudet på en gammal medioker gitarrist.

Det handlar ju alltså om närmaste familj till den ouppnålige elgitarrguden. Först kommer Jimi Hendrix, och sedan kommer ingen, och sedan kommer ingen, och sedan kan man börja diskutera andra.
Senast redigerad av KarlDenSistaGustaf 2014-03-05 kl. 21:50.
Citera
2016-04-14, 22:15
Den här sonen börjar ju närma sig 50 år! Sick.. Någon som har någon update? Vad fan gör han?
Citera
2019-05-20, 23:04
Medlem
Vapebleachs avatar
Han är arbetslös transvestit och tar bara emot besök av sin mamma Eva. Tror att han har det rätt tufft med tanke på att han inte har en spänn.
Citera
2020-12-12, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vapebleach
Han är arbetslös transvestit och tar bara emot besök av sin mamma Eva. Tror att han har det rätt tufft med tanke på att han inte har en spänn.

Lite tragiskt, men träffade Eva o Jimi varandra 2 gånger
Citera
2021-01-09, 02:28
Medlem
Vapebleachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansBlixt
Lite tragiskt, men träffade Eva o Jimi varandra 2 gånger

Vet inte riktigt, har inte jättebra koll på ämnet faktiskt. Kommer dock ihåg att jag läste någon artikel om hendrix son där informationen jag skrev stod. Tycker också det är tragiskt. Att tvingas leva i skuggan av sin pappa hela sitt liv för att sedan inte få en spänn av arvet.
Citera
2021-01-12, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vapebleach
Vet inte riktigt, har inte jättebra koll på ämnet faktiskt. Kommer dock ihåg att jag läste någon artikel om hendrix son där informationen jag skrev stod. Tycker också det är tragiskt. Att tvingas leva i skuggan av sin pappa hela sitt liv för att sedan inte få en spänn av arvet.

Ja tråkigt öde..
Citera
2021-05-03, 13:33
Det är så jäkla sjukt att världshistoriens bästa gitarrist har en son som bor i Sverige. Livs levande dessutom.

Vem är du? Vem är jag? Varför finns inte enhörningar? Varför är elefanter rosa? Vilket år kommer planeten Mars vara beboelig? Vad ska ni äta till middag ikväll?
Citera
2021-12-21, 23:24
Medlem
Fick nyss reda på att Jimi's son är svensk och började gräva på internet. Tydligen har nu (2018) sonen bytt namn och heter Sasha istället.

https://www.ratsit.se/19691005-Sasha...1txrW7ollgFEYw

Hittade även denna FB profil som verkar stämma in bra. Profilbilden kanske är intressant för er som undra om det fanns några nya bilder. Lite tveksamt om det är honom på bilden men kan mycket väl vara.

https://www.facebook.com/profile.php?id=100010637794614

FB profilen har 3 vänner varav en är Ray Rae. Efter lite sökning såg via jag via Ray's IMDb profil att han har varit med och producerat dokumentären "Jimi Hendrix: The Uncut Story". Han har även delat lite Hendrix relaterade inlägg på FB. Med denna information känns det som att man dra slutsatsen att det här faktiskt är Sasha's profil.

https://www.imdb.com/name/nm2498793/
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in