Citat:
Ursprungligen postat av
hustlerinc
Källan till att han fick den summan ska vara en bok publicerad 2005. Vid den tiden låg dollarn på 7-8 kronor stabilt, och stiger desto längre bak man går (förutom 2004). Så han fick nog ut mer än 6,5 miljoner och skulle gissa på närmre 8 och förmodligen över.
Men för att ge lite perspektiv, 6.5 miljoner är en medelinkomst i 25 år. Inte många som snubblar över de summorna under sin livstid och det skulle göra livet för de flesta av oss väldigt mycket lättare. Speciellt med tanke på hur mycket billigare livet blir om man äger sitt boende utan lån.
Sålänge du inte är adel eller riktigt bortskämt räcker 2-3 miljoner gott för att hitta en ok lägenhet i Stockholm. Och det där med att det skulle vara dyrast i Europa måste vara skitsnack, har du hört talas om Monaco?
Nu när jag tänker efter lite så var det ganska dumt skrivet av mig, jag får skylla på att jag var nyvaken. Jag har iaf hört något om att Stockholm ska vara bland de dyraste iaf. Monaco är ju givetvis väldigt dyrt, helt rätt!
Hur som helst, för att återgå lite till topic så tror jag inte att James lever på försörjningsstöd idag.