2012-02-05, 22:28
Medlem
Idiotpods avatar
Personligen tror jag på boxning, just pågrund av dess enkla inriktning.

Boxare slår även förfärligt jävla hårt och är otroligt snabba, ett bra slag i tinningen och majoriteten utav folket är nere.
TKD, JKD, Kung Fu och så vidare tror jag inte en sekund på. För mycket rörelser och för mycket stil-inriktning i träningen.

Hela grejen med Muay Thai och liknande kampsporter med mycket sparkar försvinner snabbt i och med att byxorna du har på dig kommer att dra tillbaka mycket kraft. Ett par jeans som stramar åt lite för mycket kan göra att du helt enkelt bara "bumpar" till honom i sidan.

Missförstå mig inte, har tränat muay thai, kickboxning, tkd, jui-jutsu och testat taijutsu samt aikido. Samtliga är roliga sporter, väldigt roliga!

Det jag känner att det kommer hjälpa mest, är boxning som jag håller på med nu. Det är ingen stilinriktning eller stilträning utav bara 100% fighting
Visst, muay thai och kickboxning har väldigt lite utav detta, men där kan man restrikteras utav sina byxor som man har vid tillfället = no thanksies.
Citera
2012-02-06, 00:33
Bannlyst
chuck norris har redan tänkt på det problemet:

http://www.awesomeoff.com/images/ent...rris-jeans.jpg
Citera
2012-04-01, 20:47
Medlem
självförsvar

Folk går på mig hela tiden, jag är rädd att till slut kommer det gå överstyr.
Finns det ingen kampsport så man lär sig hantera gatan??
Citera
2012-04-01, 20:50
Medlem
SpaceBounds avatar
Karate rikitgt bra träning faktiskt, själv gått på det ett tag.

Annars brottning, boxning
Citera
2012-04-01, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ol67228
Folk går på mig hela tiden, jag är rädd att till slut kommer det gå överstyr.
Finns det ingen kampsport så man lär sig hantera gatan??

Nä inte karate... Träna: MMA, Kick/Thaiboxning, Löpning, Gym.

Fast helst vill du ju kanske undvika en situation där våld måste användas. Hur farliga är dina fiender? Om de är riktigt farliga så kanske polisen är ett alternativ. Om de är mesar som vill visa sig balla och du inte kan/vill ignorera de så kanske du bör slå skiten ur en av dem, typ ledaren.
Citera
2012-04-01, 20:57
Medlem
De tror jag är rasist, så vem som helst kan komma fram på gatan och jiddra.
Citera
2012-04-01, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinnarkomplementet
Nä inte karate... Träna: MMA,

Inte MMA heller.
Träna MMA i 20 år och nå proffsligan. Ungdomarna på gatan kommer fortfarande spöa skiten ur dig.
Sen kan alla MMA-fantaster säga vad fan dom vill.

Det bästa sättet är att slåss, på riktigt.
Men närmast gatuslagsmål du kan komma som en kampsport är Wing Chun.
Det är den enda kampsport faktiskt baserad på street fighting.

EDIT:
Citat:
Då är det definitivt Wing Chun som gäller, då jag antar att det är fler än en åt gången.
Det är också, till skillnad från MMA, en kampsport utformad för att slåss mot flera samtidigt.
Senast redigerad av Andiders 2012-04-01 kl. 21:01.
Citera
2012-04-01, 21:01
Medlem
Nexus-6s avatar
Det bästa försvaret är din hjärna. Våld är aldrig en lösning på ett problem.
Citera
2012-04-01, 21:03
Medlem
Nexus-6s avatar
Citat:

Om du inte sagt något till någon som gör att de tror att du är rasist antar jag att det är något i din klädstil/stil som gör att de drar den slutsatsen.

Hur klär du dig? Gillar du symboler...har tatueringar som förknippas med rasism?
Citera
2012-04-01, 21:07
Medlem
Många människor brukar kolla på min skalle och min martens kängor och sen är jag dömd, men jag vill inte vara rädd för att gå på gatan!
Citera
2012-04-01, 21:09
Bannlyst
testa att köpa ett par sneakers istället, mindre varmt på sommarn också.
Citera
2012-04-01, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
Inte MMA heller.

Jag tyckte MMA eftersom sparringen är mest lik en riktig fight.

En riktig fight vara sällan längre än några sekunder, därför är alla flying-dragon-knep meningslösa. Om man inte enbart kan svinga utan även dra iväg ett rakt slag samt en jabb, förstår att hålla hakan nere, garden uppe och gå åt sidan och inte bara backa när nån slår på dig så kan man typ den mesta teknik man behöver för "vanliga" fajter med vanliga lodisar. Resten avgörs av hur tränad man är, hur stor man är och psyket.

En lyckad fajt kan även avgöras av timingen. Så om det nalkas fajt, skulle jag stå avvaktande halvt i en stance framför snubben och när jag tolkade hans kroppsspråk så att han är kapabel att anfalla mig så skulle jag anfalla först, gärna genom en skalle, eller genom en putt med efterföljande lowkick och slagsalva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in