2007-12-05, 16:09
Medlem
Boxning är väldigt effektivt.
Om du börjar i boxning och går på krav-maga kurser också så lär du klara dig fint min vän
Citera
2007-12-05, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spudwish
Det blir aldrig nån ände på såna här trådar. Hur fan lyckas folk hamna i bråk hela tiden? Drick och var glad, gå hem.

Haha ibland hjälper det inte att vara glad, när det kommer fram en riktig idiot som bara är ute efter att bråka och drygar sig helt utan annledning blir man snabbt på dåligt humör

Har alldrig varit i ett slagsmål iof men man har varit bra sugen på att nita en del snubbar några gånger när dom börjar störa mitt i allt kul

OT

Tror som andra sagt att boxning är en välldigt bra kampsport i självförsvars syfte. Visst man kan hamna på backen men dom som är ute och startar bråk är i min uppfattning oftast inte brottare eller bjj snubbar utan "coola" killar som inte kommer komma så långt som till backen om du är hyffsad boxare.

edit : eller backen kommer dom nog till men inte med dig under sig
Citera
2007-12-05, 16:30
Medlem
TheFarSidees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettan^
Bass rotten eller något sånt där tror jag?
Han heter Bass Rutten
Citera
2007-12-05, 16:38
Medlem
LD50s avatar
Tror den här passar bättre i kampsportsforumet.

Träning, kost och kosttillskott -> Kampsport

/Mod
Citera
2007-12-05, 16:43
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFarSidee
Han heter Bass Rutten

Eller Bas Rutten =)
Citera
2007-12-06, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arre_quake
Boxning är väldigt effektivt.
Om du börjar i boxning och går på krav-maga kurser också så lär du klara dig fint min vän

Men satsa hellre på MMA så får du alla delar av en fight, och bra träning också.
Citera
2007-12-06, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waldemar Krabb
Men satsa hellre på MMA så får du alla delar av en fight, och bra träning också.

Blir man inte helt sönderslagen om man tränar MMA?
Citera
2007-12-07, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alforno
Blir man inte helt sönderslagen om man tränar MMA?

Inte mer än i boxning. Iallafall inte förrän du börjar komma upp på ganska hög tävlingsnivå.
Citera
2007-12-07, 21:16
Medlem
Lucheros avatar
En spark är dubbelt så hårt som ett slag, så jag skulle föreslp karate eller någonting.
Citera
2007-12-07, 21:20
Medlem
Eastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luchero
En spark är dubbelt så hårt som ett slag, så jag skulle föreslp karate eller någonting.
Håller med!
Citera
2007-12-07, 21:24
Medlem
Jernvantes avatar
Men sparkar gör även så du tappar mycket av balansen + att asfalt/betong gör väldigt ont att falla fel på så nej, sparkar är inte bra sådär i allmänhet för självförsvar.
Citera
2007-12-07, 22:23
Medlem
Javelins avatar
goshindo! en ganska ny kampsport baserad på judo, tänk dej en blandning av thaiboxning och judo, eller en mindre brutal version av mma och ufc väldigt effektiv,,
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in