• 1
  • 2
2008-04-13, 18:47
Medlem
Jag har pratat me mina kompisar och alla säger att fläkten på grafikkortet alltid ska snurra. Fläkten snurrar inte öht och när ja petar på fläktbladen så känns dem tröga. Och faktum att datorn alltid startat om när jag kommer till installationsbilden som kräver grafik (inte i dos alltså) förstärker min misstanke att det är fläkten som strular.

Men det känns väldigt bra att nu veta vad det är som är felet iaf. Så det bli väl att köpa nytt grafik kort.

Så för alla er som upplever samma problem, kolla så alla fläktar i datorn snurrar. Om en fläkt inte snurrar så är det med största sannolikhet det som är problemet.

Tack för all eran hjälp!
Citera
2008-04-14, 17:23
Medlem
Jag blir galen xD Nu har jag bytt fläkt på grafikkortet men fanskapet till dator startar om hela tiden ändå. Dessutom är bilden helt fucked nu. Se bild:
http://img232.imageshack.us/my.php?i...sc00069ta8.jpg

Så fort jag trycker på någon tangent så försöker den starta boot cd'n men den startar om sig direkt.

Är hela grafikkortet kast nu så jag måste köpa ett nytt? Kan grafikkortet ha skadats eftersom jag körde med den utan fläkt?
Senast redigerad av Minimalt_Psykad 2008-04-14 kl. 17:26.
Citera
2008-04-14, 18:31
Medlem
Mekanisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalt_Psykad
Är hela grafikkortet kast nu så jag måste köpa ett nytt? Kan grafikkortet ha skadats eftersom jag körde med den utan fläkt?
Låna ett grafikkort av nån och prova så vet du sen.
Citera
2008-04-16, 14:39
Medlem
Det var trots allt nätaggregatet som inte funkade. Jag bytte nätagg och datorn slutade helt plötsligt att starta om. Jag förbannar mig själv om varför jag inte tänkte på den tidigare...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in