2008-04-11, 20:26
Medlem
Är egentligen brunhårig, nån mellanbrun nyans, tror jag. Minns knappt. Haft färgat rött hår i över 10 år nu. Så fick jag den *inte* gyllene iden att färga det mörkbrunt.

Sagt och gjort, i med två förpackningar mörkbru hårfärg. Var lite oroad när det var i för det såg svart ut, men men..

Och det blev väl inte svart, om vi ska säga något positivt. Eller det blev iofs svart - också.

Nu ståtar jag med röda hårrötter, som går över i brunt, som går över i svart. Jättefint, verkligen - 1/3 av håret (första delen) är röd, 1/3 är brunröd och 1/3 (längst ner/topparna) är kolsvart. Jag ser inte slug ut =/

VAD gick fel egentligen??

Topparna är inte slitna, håret i gott skick, samma färgtillverkare/märke som jag tidigare anv för att färga rött, tillräckligt med färg (2 frp) och verkligen inmasserat i hela håret. Så VARFÖR?

*överväger mössa tills midsommar eller nåt..*
Citera
2008-04-11, 20:42
Bannlyst
Jobbigt läge. Antagligen beror det på att topparna trots allt ÄR mer slitna än det yngre håret uppe i rötterna och därför suger åt sig mer själv.
Gå till en hårfrisörska och be dom fixa det, för det blir bara värre om man ska greja själv.
Citera
2008-04-11, 23:29
Medlem
använder du inte balsam?

hårstrån är "uppbyggda" av små "fjäll", och om man tvättar håret men inte använder balsam så öppnas fjällen upp på hårstråna. Om man i detta läge färgar håret så fäster kanske inte färgen som den ska...

Detta är något jag har hört från en frisör.. Kanske inte är så här i ditt läge, men det lät lite skumt..

(sorry för krånglig förklaring, jag är trött i skallen så kom inte på något bättre sätt att formulera mig på. hoppas du förstod ändå.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in