2008-04-11, 15:53
Medlem
Pekoralens avatar
Terve!

Jag är i färd att teckna upp mig på ett webbhotell, men något som förbryllar en novis är utrymmet man tilldelas i de olika paketen. 200 mb, 600 mb o.s.v.

Ett litet tvåmansföretag med en ordinär webbplats med lite bilder, ca 5 undersidor och ett kontaktformulär och mejlkonversation i ganska liten skala -- hur mycket utrymme fordrar en sådan webbplats? Klarar man sig gott och väl med 200 mb?

Svårt att säga på pricken, men om du uppskattar?
Citera
2008-04-11, 16:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pekoralen
Terve!

Jag är i färd att teckna upp mig på ett webbhotell, men något som förbryllar en novis är utrymmet man tilldelas i de olika paketen. 200 mb, 600 mb o.s.v.

Ett litet tvåmansföretag med en ordinär webbplats med lite bilder, ca 5 undersidor och ett kontaktformulär och mejlkonversation i ganska liten skala -- hur mycket utrymme fordrar en sådan webbplats? Klarar man sig gott och väl med 200 mb?

Ja.
Citera
2008-04-11, 16:19
Medlem
Pekoralens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INT3L
Ja.
Fy fan! En tackar för snorsnabb respons!
Citera
2008-04-11, 17:00
Bannlyst
Citat:
Terve!

Bara för att bekräfta.
En sådan hemsida skulle klara sig på 20mb...
Citera
2008-04-11, 17:40
Medlem
Pekoralens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steingren
Bara för att bekräfta.
En sådan hemsida skulle klara sig på 20mb...

Jaha, fy fan! Det var ett bra förtydligande. Många tack till dig också!
Citera
2008-04-11, 18:01
Medlem
Moppe666s avatar
Men även mailkontona hamnar väl under samma Mb-gräns?
Citera
2008-04-11, 18:24
Medlem
Fy fan!
Citera
2008-04-11, 18:45
Medlem
Mekanisks avatar
Åh, saatana perkele!!
Citera
2008-04-11, 22:14
Medlem
Pekoralens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppe666
Men även mailkontona hamnar väl under samma Mb-gräns?

Joo, fy fan! Visst är det väl så! Det är så jag har förstått det i alla fall!

Är det månne så att de tidigare experterna har råkat glömma det? Eller så har de inkluderat det och ändå kommit fram till det svar de gav. Ja, jag vet inte.

Gör mejltrafiken någon skillnad i denna fråga??
Citera
2008-04-12, 10:42
Bannlyst
Citat:
Gör mejltrafiken någon skillnad i denna fråga??

Inte nödvändigtvis, vad brukar ni oftast skicka? Vanliga mail (text) tar ingen som helst plats och man behöver ju inte ha kvar allt liggandes heller i inboxen. Om ni däremot hade tänkt skicka stora filer så tar ju det så klart mer plats.
Citera
2008-04-12, 17:40
Medlem
Pekoralens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Idiot
Inte nödvändigtvis, vad brukar ni oftast skicka? Vanliga mail (text) tar ingen som helst plats och man behöver ju inte ha kvar allt liggandes heller i inboxen. Om ni däremot hade tänkt skicka stora filer så tar ju det så klart mer plats.

Fy fan! Okej.

Mjao ... visst skiskas det en del annonser och dylikt i pdf. Men, som sagt, 200 MB bör väl täcka det? Eller ska jag gå upp till 400 MB?

Jag uppskattar er konsultation. Det är hemskt välplanerat att människor besitter olika kunskaper och trederar dessa!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in