Min förra dator kraschade så jag flyttade hårddisken till en kabinett för att rädda det som räddas kan.
Disken verkar helt ok. Enda problemet är att många av dokumenten jag vill rädda är sparade under en användare där jag körde med lösenord vid inloggningen till Windows. Jag kan därför inte se filerna i denna mapp.
Hur gör jag för att ”dekryptera” denna mapp?
Senast redigerad av MrNiceGuy 2008-04-11 kl. 11:02.
Min förra dator kraschade så jag flyttade hårddisken till en kabinett för att rädda det som räddas kan.
Disken verkar helt ok. Enda problemet är att många av dokumenten jag vill rädda är sparade under en användare där jag körde med lösenord vid inloggningen till Windows. Jag kan därför inte se filerna i denna mapp.
Hur gör jag för att ”dekryptera” denna mapp?
Jag hade samma problem för ett tag sedan och har för mig att det gick att logga in på Administratörskontot på datorn och på så sätt komma åt de filerna.
Jag hade samma problem för ett tag sedan och har för mig att det gick att logga in på Administratörskontot på datorn och på så sätt komma åt de filerna.
Hur gjorde du då?
Jag har flyttat disken till en kabinett och kör den via USB på en helt annan dator. Har alltså inte gjort någon uppstart via den gammal disken.
Jag har flyttat disken till en kabinett och kör den via USB på en helt annan dator. Har alltså inte gjort någon uppstart via den gammal disken.
Du loggar in på Administratörskontot på den dator som du sitter vid just nu.
Du bootar alltså inte på något sätt upp från den disken i HD- kabinetten, utan använder det befintliga OS på datorn som du pluggat in kabinetten i.
Senast redigerad av Allsvinn 2008-04-11 kl. 11:32.
Ahh ok, så du loggade in som admin då och ändrade dessa rättigheterna?
Jag var inte inloggad som admin men mitt konto var satt med admin rättigheter. Konstight att det inte fungerade på en gång, men detta var iaf lösningen:
Properties --> Security --> Advance --> Owner --> "Replace owner.." la även till mitt konto under "Permissions"
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!