2008-04-11, 01:03
Medlem
O_Waos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apolex
ah frolmpar du bibeln av guider hur man bl.a. ger komplimanger ? haha men fr att terg till topic s har O wao rtt i att det ska vara spontant men man br ju ha en viss koll p vad man sger innan man ppnar munnen. S jag avrder frn bcker som The game.
Jag vet vad den handlar om och ser igenom det rtt omgende. Sen r det ju frgan om vad TS r ute efter, The Game handlar ju bara om ervringar och ONS, inte ngot mer varaktigt.
Citera
2008-04-11, 01:07
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apolex
ah frolmpar du bibeln av guider hur man bl.a. ger komplimanger ? haha men fr att terg till topic s har O wao rtt i att det ska vara spontant men man br ju ha en viss koll p vad man sger innan man ppnar munnen. S jag avrder frn bcker som The game.

Ondigt att frolmpa "The Game". Boken r s duktig p att frolmpa bde sig sjlv och frfattaren p egen hand bara genom att ha blivit skriven och uttnkt. All annan frolmpning r ju bara verfldig egentligen...
Senast redigerad av Coffe_K4n0n 2008-04-11 kl. 01:09.
Citera
2008-04-11, 01:08
Medlem
Apolexs avatar
Kr man p oneliners och sker snabba komplimanger s knns det ju inte som ngot hllvarigt man r ute efter... Jag menar en generell komplimang som mottas med gldje visar ju bara att det r en generell tjej och det r inte s mam benmner sin stor krlek direkt, iaf inte jag
Citera
2008-04-11, 01:09
Medlem
Apolexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Ondigt att frolmpa "The Game" boken r s duktig p att frolmpa bde sig sjlv och frfattaren p egen hand bara genom att ha blivit skriven och uttnkt. All annan frolmpning r ju bara verfldig egentligen...

Har lst den och det var ett misstag, vilken sne kvinnosyn de har i den boken
Citera
2008-04-11, 01:12
Medlem
O_Waos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
Ondigt att frolmpa "The Game". Boken r s duktig p att frolmpa bde sig sjlv och frfattaren p egen hand bara genom att ha blivit skriven och uttnkt. All annan frolmpning r ju bara verfldig egentligen...
Word.
Citera
2008-04-11, 08:46
Medlem
WT-Kentas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Jag tnkte skapa en lite kreativ trd hr, en trd om komplimanger, om man vill smra fr ngon vad kan man egentligen sga? Jag brukar sjlv dela ut komplimanger p ett lite skmtsamt stt, mest fr kul skull men det brukar uppskattas om man inte r ddsseris med dom.

Vad finns det fr fina komplimanger / raggningsrepliker som man kan anvnda lite kul sdr?

Tjejerna jag raggar p r oftast mindre smarta n majoriteten av alla p storkukade flashback, s jag tror jag slipper pm frn krlekskranka killar...

"Du r vackrare n solnedgngen och alla diamanter i vrlden"
"Ditt leende skr igenom ett hjrta av stl"
"Du r snyggare n Pamela anderson nstan"

Ja allts, jag suger p det egentligen, upp till er att komma p fler "punchlines" nu gott folk.
Jag tror att du har helt fel utgngspunkter. Om inte tjejen r mer n lovligt korkad s kommer hon att uppfatta den typen av repliker som grovt (och misslyckat) smicker, inte som komplimanger.

En bra komplimang br p ngot stt bermma henne fr ngot hon precis har sagt, gjort eller berttat om.
Citera
2008-04-11, 08:56
Medlem
Kromatozes avatar
"Om vrlden r en krona, och universum en juvel, r du en hundralapp"

Dom smlter som smr.. jag loooovar..
Citera
2008-04-11, 08:58
Medlem
"tjena revolver!" funkar alltid. Du fr givetvis ett ".. va?" s var med p kontring
Citera
2008-04-11, 12:11
Medlem
Big_Bites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon_
"tjena revolver!" funkar alltid. Du fr givetvis ett ".. va?" s var med p kontring

Eller fr att spinna vidare p din sger man:
"Revolver upp"
Och d h*n svarar frgande fortstter man genom att snacka Gyllene Tider, vidare till vrig musik och vips har man ett samtal igng
Citera
2008-04-11, 12:19
Medlem
supermassives avatar
"En idiot sger va."

Det r det bsta jag kom p. Grna vill jag ha svaret "va?" ocks.
Citera
2008-04-11, 12:23
Medlem
Dr Deacs avatar
Du har fin jacka.

Du luktar parfym tror jag.
Citera
2008-04-11, 12:58
Medlem
Har aldrig trffat en tjej som fallit fr ngot liknande. Personligen brukar jag bemta dylika frsk med en skeptisk blick, p sin hjd. Suck. Kan du inte ge ngra verkliga komplimanger (varfr ragga p en tjej du inte rligt kan ge en komplimang!?) s fr du vl skratta t hennes skmt, le mycket, se henne i gonen och bermma hr/klder/humor/personlighet - det vanliga, kort sagt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in