Citat:
Ursprungligen postat av C9h18o6
OKay... tack... men som glad amatör kommer jag nog att satsa på en sådan kamera ... Det är bra för mobilen har man ju alltid med sej så händer det en kul grej så kan man ju alltid ta upp den.. men vill man ta bilder med 100 gg bättre kvalité(vilket jag förmodar att denna kameran har om man jämför med min mobil kamera..)
Visst, det är ju alltid bra med en kamera som man alltid har med sig. Jag har själv tänkt i dessa banor under en längre tid (eller egentligen alltid, men det är ju alltid en massa andra krav jag också ställer på en kamera), och funderat lite över Ricohs kameror. Här är en som jag tycker är rätt intressant:
http://www.dpreview.com/reviews/ricohr8/
Den har 10 MP. Dessutom har den som kortaste brännvidd en vidvinkel som motsvarar 28mm. Är man inte så bevandrad inom fotografin, kanske man inte fattar vad jag menar. En van fotograf förstår emellertid att det ger en rätt stor fördel jämfört med en brännvidd ekvivalent med 35mm när man vill fota arkitektur. 28mm bidrar helt enkelt med betydligt mer vidvinkel. Nu konstaterar jag detta just därför att jag själv tycker det är kul att fotografera hus och liknande i städer där man har behov av vidvinkel. Den där kameran går även upp till 200mm tele. Det är rätt ansenligt ur mitt perspektiv. Men en fågelfotograf lär ju inte vara nöjd. Men det täcker definitivt in behoven för någon som vill fotografera porträtt. Hur som helst, på sidan DPreview, som jag länkade till, kan du se åtskilliga analyser av kameran, bilder tagna med den, etc. Ricoh är dessutom ett märke med en någorlunda gammal historia inom foto-världen.
Citat:
Ursprungligen postat av C9h18o6
synd att man inte han se hur film/bild blir.. för det lutar att i morgon smäller det=)!
Att du inte har fått se någon film från mig, beror inte bara på att jag inte har kameran, utan också på att jag personligen inte är särskilt intresserad av att filma. Vill du se utförliga recensioner av olika kameror, rekommenderar jag dig att kolla in
http://www.dpreview.com/ . Tyvärr hittar jag inte just den modellen. Men väl några andra Casio-modeller. De kanske kan ge dig någon uppfattning om märket överlag. Casio är ju inte någon av de gamla klassiska kameratillverkarna. Men det är ju inte SonyEricsson eller Nokia heller.