• 1
  • 2
2008-04-10, 21:06
Medlem
Vet inte var jag ska posta denna tråd. Försöker här =)
För länge sedan hörde jag en berättelse, kommer inte riktigt ihåg den, undrar om någon kan hela berättelsen eller hört den och vet var den kommer i från.

Såhär går den iaf:
Mitt i öknen fanns det ett hus, inga fönster och endast en liten dörr. Dörren var låst inifrån och utanför huset stod det en lastbil (el. traktor) med flak. När dett hus hittades bröt man upp dörren. Där inne var det helt tomt och säkert 4-5 meter upp till tak.
Uppe i taket hängde en krok och i kroken hängde ett rep som var en meter långt. I repet hade en man hängt sig.
Förutom det så var det helt tomt och väggarna var helt kala. Hur hade mannen kunnat hänga sig?
Citera
2008-04-10, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rymdsmula
Vet inte var jag ska posta denna tråd. Försöker här =)
För länge sedan hörde jag en berättelse, kommer inte riktigt ihåg den, undrar om någon kan hela berättelsen eller hört den och vet var den kommer i från.

Såhär går den iaf:
Mitt i öknen fanns det ett hus, inga fönster och endast en liten dörr. Dörren var låst inifrån och utanför huset stod det en lastbil (el. traktor) med flak. När dett hus hittades bröt man upp dörren. Där inne var det helt tomt och säkert 4-5 meter upp till tak.
Uppe i taket hängde en krok och i kroken hängde ett rep som var en meter långt. I repet hade en man hängt sig.
Förutom det så var det helt tomt och väggarna var helt kala. Hur hade mannen kunnat hänga sig?
har du ingen fantasi överhuvudtaget...
Citera
2008-04-10, 21:45
Medlem
Svaret vet jag. Vill bara veta hur historien är i detalj och var den har sitt ursprung.
Citera
2008-04-10, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Absolutlegal
har du ingen fantasi överhuvudtaget...

Du kanske ska tala om det istället för att leka geni?
Citera
2008-04-10, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rymdsmula
Svaret vet jag. Vill bara veta hur historien är i detalj och var den har sitt ursprung.

Vad är svaret då?
Citera
2008-04-10, 21:53
Medlem
Mhaels avatar
Ett svar är ju:

Ett annat är ju:
Citera
2008-04-10, 22:06
Bannlyst
har traktorn utanför med svaret att göra? Kroken kanske är fäst i en kedja, som löper ut genom taket, vidare till traktorn. När den hängde mannens kompis drog kedjan med traktorn så drogs snaran inne upp, och mannen med den.
Citera
2008-04-10, 22:21
Medlem
bra gissat, inte många som kommer på den så fort =)
har sökt originalstoryn men hittar inte den..

svaret är:
för att förvara mat under denna tid (40-talet) så användes stora isblock. Mannen transporterade sånna här isblock och använde således isblocken för att bygga en pyramid så han kom upp i takhöjd.
Citera
2008-04-10, 23:22
Medlem
Logothetess avatar
Vad har detta i Filosofi-forumet att göra?
Citera
2008-04-10, 23:26
Bannlyst
sämsta gåtan någonsin, det sades ingenting om vilken tid det var, vad traktorn hade med saken att göra, eller att det var blött på golvet. Hoppas du dör! Eller iaf trampar i hundfekalier.
Citera
2008-04-11, 10:39
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fontanellmannen
sämsta gåtan någonsin, det sades ingenting om vilken tid det var, vad traktorn hade med saken att göra, eller att det var blött på golvet. Hoppas du dör! Eller iaf trampar i hundfekalier.

Best curse ever!
Citera
2008-04-11, 15:27
Medlem
är du helt jävla slut i huvet eller???
har du ens läst vad jag skrev??? jag frågade om nån viste hur gåtan var , eftersom jag inte kommer ihåg!!jag frågade inte om nån ville gissa vad svaret var. joch det ska inte sägas någonting om att det va blött på golvet. för det var inte blött på golvet !!!! idiotjävel.

Citat:
Ursprungligen postat av fontanellmannen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in