2008-04-10, 17:39
Medlem
Fluffass avatar
Ja vissa vet nog inte ens var nässjö ligger. men det ligger nära jönköping.

vill veta om det finns nåt att utforska där??

tunnlar kloaker övergivna industrier/byggnader militäranläggningar??

Pm:a eller skriv här om någon där ute vet någon??

tackar
Citera
2008-04-11, 00:00
Medlem
tesseracts avatar
Den som letar skall finna..

Det finns en omformarstation i närheten, bara att börja traska längs spåren.
Citera
2008-04-13, 11:25
Medlem
Fluffass avatar
ok inga andra ställen? vill bara veta just om det finns nåt värt att leta efter?

om det inte är värt det så behöver man ju inte leta igenom hela nässjö.
Citera
2008-04-13, 11:29
Medlem
Rostmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluffas
ok inga andra ställen? vill bara veta just om det finns nåt värt att leta efter?

om det inte är värt det så behöver man ju inte leta igenom hela nässjö.

Det finns väl ödehus där som på alla andra ställen i landet. Det är ju gott om skog i småland och där finns det väl en del hus och grus?
Citera
2008-04-13, 11:58
Medlem
tesseracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmannen
Det finns väl ödehus där som på alla andra ställen i landet. Det är ju gott om skog i småland och där finns det väl en del hus och grus?

Som rostmannen säger, det är bara att ge dig ut och leta. Allting kan inte serveras på silverfat.

Kika runt där du inte brukar röra dig, och fråga den äldre generationens ortsbefolkning om gamla industrier i skogarna osv..
Citera
2008-04-14, 18:34
Medlem
Fluffass avatar
Ja som sagt, vill inte veta exakt var ställerna ligger nånstans utan bara om det finns något särskilt i nässjö/omnejd å kanske en hint/ledtråd var det finns.

Mvh
Citera
2008-04-15, 22:25
Medlem
Ingen som har bilder på omformarstationen?
Citera
2008-04-15, 23:05
Medlem
tesseracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gestapo
Ingen som har bilder på omformarstationen?

Jag har, skicka PM.
Citera
2008-05-22, 17:27
Medlem
Sbnr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tesseract
Den som letar skall finna..

Det finns en omformarstation i närheten, bara att börja traska längs spåren.

Lol

Har du sett hur många meter järnväg det finns i Nässjö och vidare till andra orter?

Säg att man har lust att åka 8,8mil bara för att besöka den, ja kanske redan ikväll. Då finns inte mycket lust elelr tid att springa och leta.

För er som inte vet hur järnvägarna ser ut samt går i nässjö så kolla kartan innan ni klagar på att jag är lat

Skulle vara kul att få reda på åtminstånde i vilken rikting nord syd osv... ifrån stationen alltså. ungefärliga avstånd vore också bra.
Citera
2008-05-22, 17:38
Medlem
tesseracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sbnr1
Lol

Har du sett hur många meter järnväg det finns i Nässjö och vidare till andra orter?

Säg att man har lust att åka 8,8mil bara för att besöka den, ja kanske redan ikväll. Då finns inte mycket lust elelr tid att springa och leta.

För er som inte vet hur järnvägarna ser ut samt går i nässjö så kolla kartan innan ni klagar på att jag är lat

Skulle vara kul att få reda på åtminstånde i vilken rikting nord syd osv... ifrån stationen alltså. ungefärliga avstånd vore också bra.

Lol kan du vara själv.

Jag vet att det finns jävligt mycket järnväg där, men jag kan också avslöja att fluffas hittade till omformarstationen utan allt för mycket problem - utan större hjälp.
Citera
2008-05-22, 17:48
Medlem
Sbnr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tesseract
Lol kan du vara själv.

Jag vet att det finns jävligt mycket järnväg där, men jag kan också avslöja att fluffas hittade till omformarstationen utan allt för mycket problem - utan större hjälp.

Men jag är inte fluffas. Jag är säkert fetare vilket gör att jag inte orkar gå lika mycket

Ett tipps om väderstreck skulle uppskattas mycket
Citera
2008-05-22, 18:05
Medlem
Fluffass avatar
ja järnvägar ja det finns det. både stora å små.

Och ja det var roligt att hitta dit (när jag väl gjorde det).

Fick några ledtrådar av (ja du vet) och det tackar jag för. Det ska du ha credit för.

Sbnr1:
Du behöver inte gå så mycket. du kan ju ta bilen. Och ja du är nog fetare, jag kan ju nästan komma igenom en dagvattenbrunn http://www.stockholmvatten.se/Stockh...loppsbrunn.jpg

Någon som hittat annat i nässjö än omformarstationer?

mvh!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in