2008-04-10, 17:38
Medlem
ZoneAlarm anser att det inte är ok för *cust.bredbandsbolaget.se att få kontakt med internet. Kan man ändra det på något sätt?

Edit: Lägger till en bild http://img296.imageshack.us/img296/1...nealarmui5.png

mvh
Senast redigerad av Henriklj 2008-04-10 kl. 17:46.
Citera
2008-04-10, 18:09
Medlem
tvcasualtys avatar
Ställ in så att signaler från 85.224.58.17 tillåts så är det lugnt. Skapar det några problem för dig btw? Om inte så bocka i rutan längst ner så slipper du få varningar om det.
Citera
2008-04-10, 18:12
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriklj
ZoneAlarm anser att det inte är ok för *cust.bredbandsbolaget.se att få kontakt med internet. Kan man ändra det på något sätt?

Edit: Lägger till en bild http://img296.imageshack.us/img296/1...nealarmui5.png

mvh

Ser ju snarare ut som om brandväggen blockerat ett försök att få kontakt med din dator från någon som sitter i bredbandsbolagets nät. Läser du texten står det att brandväggen stoppade ett försök från vad-det-nu-var till din dator och inte tvärtom. Det är något bra med andra ord.

Vill du inte se detta meddelande igen, tryck i den anvisade kryssrutan. Avsluta med fyrkant.
Citera
2008-04-10, 18:12
Bannlyst
Sådärn var det precis för mig också när någon hackade min dator. :s
Citera
2008-04-10, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tvcasualty
Ställ in så att signaler från 85.224.58.17 tillåts så är det lugnt. Skapar det några problem för dig btw? Om inte så bocka i rutan längst ner så slipper du få varningar om det.

Det är lite det jag undrar. Om det är något problem.
Citera
2008-04-10, 18:42
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henriklj
Det är lite det jag undrar. Om det är något problem.
Troligen är det bara brus på linan din brandvägg plockat upp. Trycker du på advisor-mojjen i ZA kommer den antagligen säga samma sak. Vore jag du skulle jag inte ta allt för stor notis om detta. Troligen är det inte nån som försöker hacka dej och bredbandsbolagets abuseavdelning lär knappast fundera speciellt mkt på det är om du väljer att kontakta dem.

Slappna av och ta det lugnt å ställ din brandvägg på att inte visa sånt där jox så sover du bättre sen!
Citera
2008-04-10, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Troligen är det bara brus på linan din brandvägg plockat upp. Trycker du på advisor-mojjen i ZA kommer den antagligen säga samma sak. Vore jag du skulle jag inte ta allt för stor notis om detta. Troligen är det inte nån som försöker hacka dej och bredbandsbolagets abuseavdelning lär knappast fundera speciellt mkt på det är om du väljer att kontakta dem.

Slappna av och ta det lugnt å ställ din brandvägg på att inte visa sånt där jox så sover du bättre sen!

Haha okej. Var väl aldrig direkt orolig, mest nyfiken
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in