• 1
  • 2
2008-04-20, 17:03
Medlem
du kan dra och släppa startfältet till vart du vill på vilken monitor du vill..

annars, högerklicka på skrivbordet, egenskaper, inställningarfliken,
dra och släpp ena där så dom byter plats..
så om det står [ 1 ] [ 2 ] klickar och drar du ena så det blir [ 2 ] [ 1 ] istället..
Citera
2008-04-20, 17:56
Medlem
Mekanisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plåt Niklas
Har du tryckt på verkställ innan OK?
Inget man behöver göra. OK-knappen är detsamma som att trycka på verkställ och sedan stäng.

OnT:
Hmm, nä, har tyvärr inget att komma med. Märkligt problem. Är drivrutinerna korrekt rätt installerade?
Citera
2008-04-20, 18:00
Medlem
Jag hade exakt detta problem förut när jag körde med två skärmar.
Löste sig genom att ominstallera drivrutinerna för grafikkortet.

Annars har jag tyvärr inte en susning om vad det är som gör så att det blir så där. Hoppas du får det att fungera för det där är faktiskt jobbigt (i lands problem )
Citera
2008-04-20, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IZON
Jag hade exakt detta problem förut när jag körde med två skärmar.
Löste sig genom att ominstallera drivrutinerna för grafikkortet.

Annars har jag tyvärr inte en susning om vad det är som gör så att det blir så där. Hoppas du får det att fungera för det där är faktiskt jobbigt (i lands problem )

Drivrutinerna är ominstallerade. Konstigt eftersom allting fungerat bra tidigare när jag kört med två skärmar. Kan 22" på något sätt utse sig själv till primärskärm även om inställningarna säger annat? För det är i själva verket vad som händer nu.

Kalla det ett ilands-problem gott folk, men det är faktiskt ytterst irriterande att få göra dessa inställningar varje gång datorn startas.
Citera
2008-04-20, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av odavidsson
Drivrutinerna är ominstallerade. Konstigt eftersom allting fungerat bra tidigare när jag kört med två skärmar. Kan 22" på något sätt utse sig själv till primärskärm även om inställningarna säger annat? För det är i själva verket vad som händer nu.

Kalla det ett ilands-problem gott folk, men det är faktiskt ytterst irriterande att få göra dessa inställningar varje gång datorn startas.

Jag skulle gissa på att du hade två stycken crt skärmar förut med två vga kontakter på och då fungerade allt.
Och nu har du en crt skärm med vga plugg och en lcd med dvi kontakt.
Gissar på att grafikkortet vill använda dvi skärmen som primär.

Lättaste sättet är väl att låta det vara. dvs du lägger börs chartsen på den skärm som blir sekundär och gör allt annat på den som blir primär.

Om du nu inte vill göra en felsökning av problemet. Eller hoppas på att någon kunnig person dyker upp.

Men antagligen så sparas inte inställningarna korrekt på datorn och försvinner därefter när du startat om datorn.
Citera
2008-04-20, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IZON
Jag skulle gissa på att du hade två stycken crt skärmar förut med två vga kontakter på och då fungerade allt.
Och nu har du en crt skärm med vga plugg och en lcd med dvi kontakt.
Gissar på att grafikkortet vill använda dvi skärmen som primär.

Lättaste sättet är väl att låta det vara. dvs du lägger börs chartsen på den skärm som blir sekundär och gör allt annat på den som blir primär.

Om du nu inte vill göra en felsökning av problemet. Eller hoppas på att någon kunnig person dyker upp.

Men antagligen så sparas inte inställningarna korrekt på datorn och försvinner därefter när du startat om datorn.

Tyvär är jag rädd att jag inte har någon CRT-skärm just nu. Grafikkortet har ett DVI-uttag som jag kör ena skärmen igenom, kopplat med en adapter ska tilläggas. Verkar inte nå någon lösning iallafall. Får hålla tummarna att den vite riddaren dyker upp och räddar situationen förr eller senare!
Citera
2008-04-21, 11:02
Medlem
Naits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odavidsson
Tyvär är jag rädd att jag inte har någon CRT-skärm just nu. Grafikkortet har ett DVI-uttag som jag kör ena skärmen igenom, kopplat med en adapter ska tilläggas. Verkar inte nå någon lösning iallafall. Får hålla tummarna att den vite riddaren dyker upp och räddar situationen förr eller senare!

Ladda hem ultramon så kan du ha startfältet på båda skärmarna, dvs att den fortsätter ut på andra skärmen.

-> http://130.94.74.217/ultramon/download_beta.asp

/nait
Citera
2008-04-21, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nait
Ladda hem ultramon så kan du ha startfältet på båda skärmarna, dvs att den fortsätter ut på andra skärmen.

-> http://130.94.74.217/ultramon/download_beta.asp

/nait

Finns redan installerat och jag använder mig inte utav spegelversionen för startfältet, istället skapas ett ytterliggare startfält på den andra skärmen där endast fönster som visas på den nämnda skärmen redovisas. Ingen lösning där är jag rädd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in