Kycklingfileér är väldigt lätta att göra och kan göras i ugn, då kan du göra andra saker.
Du kan exempelvis skära ett snitt i dem och ha i ost, mögelost eller vanlig gouda blir bra båda två och krydda med lite pizzakryda, torkad oregano, salt, peppar.
Vill du kan du också dra några skivor bacon runt och fästa med en tandpetare, riktigt gott.
Vill du vara utan ost/bacon kan du steka dem lite lätt i en panna med smör och sedan lägga in i ugnen och göra sås på skyn som är kvar i pannan.
Något väldigt gott jag gjorde igår och som gick snabbt var en varm potatis/tonfisk/bönsallad från en fransk kokbok.
För 6 portioner behövs:
500f potatis (helst små, färska)
olivolja
250g körsbärstomater (ett vanligt paket)
200g små gröna bönor
200g tonfisk, avrunnen
4 sardellfiléer (behövs inte, men gillar du det)
1 kruka basilika (ta halva av den, ställ i fönstret och vattna så fortsätter den växa och det hela blirjätteekologiskt)
Dressing:
2 schalottenlökar, hackade i små tärningar
3 msk vitvins/äppelcidervinäger (helst vitvinsvinäger)
2msk grovkorning fransk senap (vanlig dijon går bra)
salt
peppar
7msg olivolja, extra virgine
Det som tar tid är att få ugnen varm och att få potatisvattnet att börja koka.
Koka potatisarna tills dom är färdiga.
Sätt ugnen på 200 grader, pensla en plåt med olivolja och släng tomaterna på och skaka runt lite och rosta dem sedan i ugnen i 10 min.
Lägg alla dressingsingredienser utom oljan i en burk med tättslutande lock och skaka kraftigt, addera sedan oljan och skaka kraftigt igen. (detta kan du göra långt innan och låta burken stå i kylen)
Låt potatisarna rinna av, se till att spara vattnet i en burk och lägg sedan potaisarna i det fat du ska ha salladen i och dela dem i lagom små bitar. Häll tillbaka kokvattnet i kastrullen och ställ den på plattan igen. När det kokar har du i bönorna och låter dem koka i 2min innan du låter även dem rinna av.
Häll dressingen över potatisen och blanda runt. Lägg sedan ner allting annat, bönor, tomater, tonfisk som du delat på, sardellstrimlor i lagom storlek.
Ta några basilikablad och strö dem över salladen och servera.
Blev förmodligen hemskt långt osv.

men jag lovar att det är riktigt gott och nyttigt och med lite planering går det rätt snabbt.