Flashback bygger pepparkakshus!
2008-04-10, 12:45
Medlem
rostigcykels avatar
Jag har under en kortare tid kört med min skärm som primary skärm och projektorn som förlängt skrivbord. Men idag när jag startade datorn. Så laddades windows loggan som vanligt men mycket kortare tid, sen blev skärmen helt svart. Så jag startade om datorn, samma sak igen. Men denna gången så blinkade inloggnings rutan snabbt också. Så jag tänkte att de kunde va glapp i sladden, pillade en jäkla massa med sladden men inget hjälpte. Så nu sitter jag och använder projektorn som skärm vilket är väldigt jobbigt någon som vet vad som kan va fel?
Citera
2008-04-10, 21:15
Medlem
rostigcykels avatar
Sorry för dubbelpost men de går inte att ändra inlägget ju.

Varje gång jag ändrar skärminställningar så reagerar skärmen i nån sekund.. Sen blir den svart igen.. Alltså kan ju inte skärmen va sönder.. eller ?
Citera
2008-04-10, 21:18
Medlem
Du borde kunna lämna in den någonstans där dom kan mäta upp den å se ifall det är något som är trasigt...En polare fick en gång en trasig skärm som dom sedan mätte upp, visades sig vara någon liten diod som var trasig och kostade 3;- ny
Citera
2008-04-10, 21:18
Medlem
conspires avatar
Du har nog fel Hertz eller upplösning. Starta om datorn i felsäkertläge (f8) under uppstart innan windows screenen och ändra till lägre upplösning(1024x768) samt lägre Frekvens/hertz (60?)
Citera
2008-04-11, 17:08
Medlem
rostigcykels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conspire
Du har nog fel Hertz eller upplösning. Starta om datorn i felsäkertläge (f8) under uppstart innan windows screenen och ändra till lägre upplösning(1024x768) samt lägre Frekvens/hertz (60?)

Har försökt det också, samma sak där att den blir svart efter någon sekund
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in