Jag kan ibland längta efter att ta en cigarett. T ex för att varva ner med en rökpaus när det hänt något tufft på jobbet (enda giltiga orsaken för att smita ut är för att röka), eller för att ha en anledning att gå ut en sväng från en fest. Jag röker väldigt sällan och mår inte alls bra av det (blir t ex dubbelt så bakis om jag rökt en kväll på krogen). Jag har snusat i 15 år och har ingen ambition att sluta med det, jag har aldrig rökt på "heltid". Jag har sett i andra trådar att nikotinfria cigaretter går att beställa på nätet, men min fråga är om man kan rulla egna ofarliga cigg? Jag är alltså inte ute efter nikotinet eller någon rusig känsla, jag vill alltså bara ha något i handen som ryker lite och som inte är hälsovådligt att inhalera. Är det någon som känner till ört, krydda, blad eller liknande som kan fungera som tobak?
Vid förbränningen skapas den en jävla massa skit.. så även om du bränner kryddor, gräs, eller något annat och andas in röken så kommer du få i dig en massa skräp i kroppen och lungorna.
Det finns t.ex. elektroniska 'cigg' som skapar nikotinrök utan förbränning av tobak men eftersom nikotin inte är målet så är väl inte dom maskinerna nå bra för dig..
Jag tror det här är något för dig faktiskt. Helt ofarligt blir det aldrig dock, men örtcigaretter är klart bättre än vanliga. Vettefan om dom är goda, men men.
Jag tror det här är något för dig faktiskt. Helt ofarligt blir det aldrig dock, men örtcigaretter är klart bättre än vanliga. Vettefan om dom är goda, men men.
Tack för bra länktips. Ska börja luska vad de har i sina cigg och kanske försöka rulla egna.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!