2008-04-09, 14:46
Medlem
Lite fundersam, sliter det att färga håret på nytt ett antal gånger?
ex. om man har färgat det mörkt och efter nån/ några månader färgar helt på nytt igen, sen igen osv.
Eller ska det helst undvikas och färning i utväxten endast ska utföras?
Hör olika hela tiden, att det t.om är nyttigt för håret att färga,..
Kanske de skiljer emellan färning/blekning till ljust eller mörkt i förslitning?
Vad stämmer?
Citera
2008-04-09, 17:56
Medlem
paradises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harryviktor
Lite fundersam, sliter det att färga håret på nytt ett antal gånger?
ex. om man har färgat det mörkt och efter nån/ några månader färgar helt på nytt igen, sen igen osv.
Eller ska det helst undvikas och färning i utväxten endast ska utföras?
Hör olika hela tiden, att det t.om är nyttigt för håret att färga,..
Kanske de skiljer emellan färning/blekning till ljust eller mörkt i förslitning?
Vad stämmer?

Färgar du hos frisören så har dom skonsammare färger, så det lönar sig att färga där. Annars så tror jag inte det skadar håret så mycket, jag har färgat mitt hår i ungefär 8 år nu (färgar cirka varannan månad) och jag har inte märkt att mitt hår är speciellt slitet. Ett extra plus med hårfärg är att det får hårstrået att svälla lite, vilket ger intrycket att man får tjockare hår!

Blekning sliter förståss mycket mer, det säger ju sig själv. Så många blekningar på varann är inte bra! Det gör att håret bryts av eller får en tuggummikänsla, det går liksom att dra ut på längden. Har man blondt hår är det bara utväxten man bleker, medan har man mörkt hår kan man färga samma färg på nytt i hela håret (eller givetvis en annan färg).
Citera
2008-04-09, 20:53
Medlem
Octavianuss avatar
det som sliter är väll som sagt blekmedel, man kan ju ibland se folk med för slitet hår, som beror på färgning.
Men blir det bara skit av det, så växer det ju ut igen, not a biggi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in