Citat:
Ursprungligen postat av BaronB
Nja, det jag menade var vl snarare att det r en arbetsplats fr lrarna och inte eleverna, vilket man brukar frst i alla fall efter gymnasiet. Sen frskte jag vl p ett kanske klumopigt stt ironisera ver att du inte verkade frst hur det skulle g till (som jag fattade rent praktiskt) att ge lrarna lngre raster n eleverna.
Enligt informationen man ftt s har samtliga sin lunchrast samtidigt. Om lrarna ska f lngre n 30 minuters lunchrast innebr det att det, i varje fall lektionerna direkt innan och direkt efter lunch, att de mste vara dubbelt s mnga som antal lektioner som hlls. Hur sannolikt lter det? Att ha tv anstllda lrare per behvd lrare fr att kunna ge lrarna tillrckligt lng lunch, men samtidigt kunna pressa ner elevernas lunch till minimum... Det r logiskt tnkande som man fick lra sig p lgstadiematten. (Sg du, jag vnde p det, pow!)
Allts, skolan r lrarnas arbetsplats och lrarnas arbetstider borde till stor del verrensstmma med elevernas. Allts skulle man i detta fall, frutsatt att det inte str reglerat i ngon skollag eller liknande, kunna applicera raster och lunchtider frn arbetstidslagen ven p eleverna.