Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-04-09, 08:16
  #1
Medlem
Hej, jag är nu på skolans datorer och tänker skämta lite med mina polare som ska komma senare!

Jag tänker ta igång ett program som en kille har skapat, som heter Chaos Control!
Det programmet gör så att jag kommer kunna styra deras dator, jag kommer kunna skriva MSGboxar, göra så datorn gör konstiga ljud, öppna websidor och lite mer =)

Problemet är att de här datorerna på skolan har en fryst datorerna, så att när man startat om datorn så kommer det att återställas allting!

Darför tycker jag att det är hyffsat jobbigt att sitta och flytta filerna för hand hela tiden till mappar!

Darför skulle jag nu behöva hjälp att programmera en batch fil som flyttar mina filer! =) (kopierar)


Ok, Jag har WINSCK.OSX som jag vill flytta från
H:\Chaos till C:\WINDOWS\system32
Sedan har jag ChaosControl.exe som jag vill flytta från
H:\Chaos till C:\WINDOWS
Också ska det vara en inifil som heter setup.ini som jag vill flytta från
H:\Chaos till C:\WINDOWS

Och sedan behöver jag en genväg från ChaosControl.exe i C:\WINDOWS
Men den genvägen kan jag skapa i H:\Chaos tror jag! =)
Så då ska jag flytta ShortCutChaosControl.exe fån
H:\Chaos till C:\Documents and Settings\All Users\Start-meny\Program\Autostart


Kan någon hjälpa? =) om du bara hjälper mig med Copy koden iaf, så kanske jag kan fixa resten! så jag vet hur man skriver vad för fil som ska kopieras och vars den ska kopieras! =)
Citera
2008-04-09, 09:08
  #2
Medlem
Ok, jag har fått 3 filer att fungera, men nu har jag PROBLEM!

Copy "H:\Chaos\ChaosControl.exe" "C:\WINDOWS"
Copy "H:\Chaos\setup.ini" "C:\WINDOWS"
Copy "H:\Chaos\MSWINSCK.OCX" "C:\WINDOWS\system32"
DE FUNKAR!!! =)

MEN DENNA FUNKAR INTE!!! Det är för att det är mellanslag i Documents and settings och i allusers! hur fixar jag detta?
Copy "H:\Chaos\ShortCut.exe" "C:\Documents and Settings\All Users\Start-meny\Program\Autostart"
Citera
2008-04-09, 09:15
  #3
Medlem
Hmm, det är inte det som är problemet att det är mellanslag har jag nu märkt..

Jag provade med setup.ini, och den funkade att stoppa i autostart!
Men jag försöker nu stoppa upp GENVÄGEN till autostart, men jag lyckas inte!!! =(
Såhär skriver jag!

Copy "H:\Chaos\ShortCut" "C:\Documents and Settings\All Users\Start-meny\Program\Autostart\"

Råkade förut ge den namn ShortCut.exe, men nu tog jag bort det, för det stod att det inte fungerade..
Men det funkar ändå inte, står att den inte kan hittas! VARFÖR!? =(
Måste man skriva typ ShortCut.genväg eller vad!?
Citera
2008-04-09, 09:22
  #4
Medlem
gustaveklunds avatar
jag kan inte mycket om detta, men varför lägger du inte exe-filen i autostart?
Citera
2008-04-09, 10:23
  #5
Medlem
Det är p.g.a om jag stoppar in bara EXE filen, så kommer det upp en ruta där jag väljer "MASTER" eller "SLAVE"
Och det kommer också skapa en INI fil när jag valt något av dessa!

Och ISF måste jag ha INI filen i AutoStart (för ini filen och exe filen måste vara i samma mapp)

Och då om jag har också INI filen i AutoStart så kommer också INI filen åka upp!

Darför måste jag ha en genväg! och det är darför jag stoppar så att den kopierar filerna till windows mappen! för om jag har kvar dem i min H disk och någon loggar in på en användare dem äger, så kommer inte det att fungera ju.


Så jag måste kunna få till så att jag kan stoppa en shortcut till autostart!
Citera
2008-04-09, 10:29
  #6
Medlem
CodeMANs avatar
Nu vill jag inte hjälpa dig med bus, men du kan kopiera *.ini-filen till Windows-mappen, programmet borde kunna hitta den ändå, eftersom filer som ligger i "path"-konfigurationen är tillgängliga för hela operativsystemet. Med andra ord så duger både "Windows"- och "Windows\system32"-mappar utmärkt.
Citera
2008-04-09, 11:22
  #7
Medlem
Kod:
xcopy H:\Chaos\MSWINSCK.OCX %windir%\system32
xcopy H:\Chaos\ChaosControl.exe %windir%
xcopy H:\Chaos\setup.ini %windir%
xcopy H:\chaos\ShortCut.exe.ink %allusersprofile%\Start-meny\Program\Autostart

Hehe, lycka till
Citera
2008-04-10, 08:11
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logz
Kod:
xcopy H:\Chaos\MSWINSCK.OCX %windir%\system32
xcopy H:\Chaos\ChaosControl.exe %windir%
xcopy H:\Chaos\setup.ini %windir%
xcopy H:\chaos\ShortCut.exe.ink %allusersprofile%\Start-meny\Program\Autostart

Hehe, lycka till

Tack ;P fixade det ändå igår =) frågade på hamsterpaj och överallt, tillslut fick jag svar att det ska vara lnk baki shortcut :P


Men jag undrar en till sak, jag har kodat efter dem där kopierings koderna typ såhär

Echo Datum: %date% Tid: %time%>>H:\Chaos\IP.txt
Net View>>H:\Chaos\IP.txt

Så att den gör en fil där jag ska kunna se vad datorn heter o.s.v! så jag sedan kan kolla om någon sitter där ;P

BTW! PS. jag prova nyss på datorn brevid mig, och tog på "Logga ut elev" (tror jag iaf) men den startade ändå om datorn!!! :O F*N om dem spärrat detta nu =( då kan jag inte göra denna roliga sak DS.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback