• 2
  • 3
2010-02-20, 08:58
Medlem
MrJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
http://www.blocket.se/li?ca=15_s&th=...&w=3&aws=&awe=

Något jag funderat på att testa.

Hahahaha, här sitter man i lugna ro och dricker sitt morgonkaffe. Tack vare den länken så fick jag torka kaffe från tangentbordet samt skärm. Jag hoppas inte familjen som skänker bort sin lilla kanin får nys om att du ska göra kaningryta av krabaten.

Men för att komma till topic igen. Jag brukar köpa kött efter tillfälle. Är det en vanlig maträtt utan någon vidare prestige så fungerar Willys ganska bra, bra kött och bra priser. Ska man få snäppet finare så går man till lokala ICA-butiken som har en helt underbar chark. Visst kostar det (vissa köttbitar har ett kilopris på ~600 kr), men samtidigt så är det värt det när man väl sitter där och njuter av sitter av sitt sjukligt möra kött.
Kan tilläggas att med den lokala ICA-butiken så menas ICA i Kringlan (Södertälje).
Citera
2010-02-20, 11:12
Medlem
chajusongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cantoras
De flesta köttkvarnar duger om du ska göra köttfärs för husbehovsbruk - allt från gamla handjagare som du köper på loppis, till de som kommer som tillbehör till lyxiga köksmaskiner. Det finns en diskussion i en annan tråd https://www.flashback.org/t724572.
Tänk på:
- det är kul att få med ett korvhorn
- flera hålskivor är bra - 3mm till 8mm bör du kunna få
- Gör du nötfärs på grytkött blir den mager jämfört med den du köper färdigmald (särskilt jämfört med lidl) - antingen blandar du i fett innan du mal eller tänker på att tillsätta mer fett när du lagar maten.

Jag tittade igenom den tråden och det verkar ju ganska enkelt att köpa sig en köttkvarn. Ska kolla lite i affärerna här vilka olika dom har och jämföra lite, självklart skall den ha korvhorn!
Citera
2010-11-20, 13:40
Medlem
Cosmic Kids avatar
Är det nån som vet var man kan få tag på amerikanskt kött i Stockholm? Helt innerstan.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in