Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-08-11, 22:18
  #1
Medlem
Laktostolerants avatar
Jag ska äntligen göra slag i saken och köpa en köttkvarn. Hejdå ICA:s sunkiga köttfärs!

Kan ni rekommendera någon köttkvarn som är bra och prisvärd?
Citera
2008-12-05, 11:16
  #2
Medlem
Jag är också intresserad av detta.
Citera
2008-12-05, 11:38
  #3
Medlem
Jag har tittat på Braun G 1500. Någon som har erfarnhet av den?
Citera
2008-12-05, 11:40
  #4
Medlem
Dennos avatar
Själv har jag electrolux hushållsassistent med köttkvarntillsats. Den fungerar riktigt grymt. Och då har du ju massa andra funktioner också. Ja om du då inte är ute efter en ren köttkvarn utan andra funktioner.
Citera
2008-12-05, 11:44
  #5
Medlem
Det är en ren köttkvarn utan andra funktioner jag är ute efter.
Citera
2008-12-05, 12:11
  #6
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl_X
Det är en ren köttkvarn utan andra funktioner jag är ute efter.
Vilken prisklass och vilken kapacitet är du ute efter? Det finns trots allt en del att välja på.

~Paul~
Citera
2008-12-05, 12:35
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Vilken prisklass och vilken kapacitet är du ute efter? Det finns trots allt en del att välja på.

~Paul~
Den ska användas för hemmabruk, och jag har aldrig tidigare använt en köttkvarn. Tanken är att jag ska mala egen färs och prova göra egen korv. Tror du den jag nämner i ett tidigare inlägg passa bra som en "instegsmodell"?
Citera
2008-12-05, 13:03
  #8
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl_X
Den ska användas för hemmabruk, och jag har aldrig tidigare använt en köttkvarn. Tanken är att jag ska mala egen färs och prova göra egen korv. Tror du den jag nämner i ett tidigare inlägg passa bra som en "instegsmodell"?
Den duger väl.

För lite tyngre arbeten finns ju AB Landskronas modeller (många är kylda), amerikanska Thunderbird och Avery Berkel.

~Paul~
Citera
2008-12-05, 13:10
  #9
Medlem
Var det "väl" som i att du tror den funkar eller var det "väl" som i att den duger väldigt bra? Svårt att veta när det inte är så lätt att betona ord i text.
Citera
2008-12-05, 13:11
  #10
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl_X
Var det "väl" som i att du tror den funkar eller var det "väl" som i att den duger väldigt bra? Svårt att veta när det inte är så lätt att betona ord i text.
Den duger alldeles utmärkt. Det är ett bra märke och maskinen har en tillräckligt stark motor.

~Paul~
Citera
2008-12-05, 13:13
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Den duger alldeles utmärkt. Det är ett bra märke och maskinen har en tillräckligt stark motor.

~Paul~
Toppen. Då tror jag att jag slår till i eftermiddag. Jag lovar att återkomma med rapport.
Citera
2008-12-05, 13:18
  #12
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl_X
Toppen. Då tror jag att jag slår till i eftermiddag. Jag lovar att återkomma med rapport.
Absolut, lika nyfiken som du

~Paul~
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback