• 2
  • 3
2013-10-18, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WarPig
Det var ett band som lirade, gitarristen fick stryck och trasig hand. Gitarristen fick senare ersättning för de gigg han gick miste om under sommaren utav den klubben vars medlem var inblandad, Det var dock inte utav Random för dom har ju inga pengar
Är medlemmen kvar eller blev han utsparkad efter att i mina ögon gjort riktigt dålig PR för klubben? Tufft iaf att ge sig på någon som är där för att spela musik och skapa stämning, måste vara en riktigt bra merit att ha på sitt krimCV.
Citera
2024-06-06, 00:12
Avstängd
Adrenaline976s avatar
Vilka var alla dessa gäng i Östersund under 90-talet? Några aktiva nu?

Seven Sins MC
Outlaws MC
Mongols MC?
Templar Knights MC?
Torvalla kickers
Harouki ligan
Thai gänget slogs väldigt mycket på krogarna däruppe. Tror det hette Marite/G3/Saga men kortväxta och tunna men slåss kunde de.

Vill minnas att Torvalla kickers var ett gäng huliganer från torvalla som for runt och slogs med basebollträn under 90-talet? Tror dom hamnade i konflikt med Outlaws? Kommer inte riktigt ihåg namnet på presidenten. Möjligen någon Dick Andersson eller kanske Coffe Olofsson? Minns inte riktigt…

Jag kommer också ihåg en Ante Persson, medlem i Seven Sins som blev mördad. Någon person rånade Victoria gallerian. Kommer också ihåg bröderna Olsson, tror det var någon Kalle/karl Olsson och Kristian Nissa som tillhörde något mc relaterat gäng?
Nu har jag aldrig bott i Östersund och rätta mig gärna om jag har fel, men har bekanta som bodde där uppe vid den här tiden och de lever tyvärr inte idag.

Som sagt, skulle vara kul att höra från någon som bor/bodde däruppe vid den här tiden. Några kända medlemmar? Lever idag? Vill minnas att jag åt en gång på ett pizza-hak däruppe, Amigos tror jag det var, men kommer inte ihåg om det har någon koppling till namnen här i tråden.
Senast redigerad av Adrenaline976 2024-06-06 kl. 01:09.
Citera
2024-06-21, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenaline976
Vilka var alla dessa gäng i Östersund under 90-talet? Några aktiva nu?
Seven Sins MC
Outlaws MC
Mongols MC?
Templar Knights MC?
Torvalla kickers

Sevens Sins är från S-vall, ja de är aktiva, om de "gör något" vet jag inte, jag känner dem som trevliga gubbar och har inget behov av att snoka runt. (jag gillar dem och det är allt jag har att säga om dem!)

Outlaws fanns väl egentligen inte, det enda de lyckades uppnå var att spela Allan och inse att 1%-diamanten inte har något värde i sig själv! (de insåg att den tjuga bärsen skulle kosta var ett betydligt lindrigare pris än kostnaden för att säga "Fuck you, I'm Outlaw, I don't pay!!!" skulle vara)

Mongols i Ö-sund? Du menar de som sprang till media och grät för att de inte kom in på krogen med västen på...? (att de inte ens lyckades etablera ett chapter i en stad helt fri från 1%'are torde säga det mesta om hur mycket 1%'are de var!)
Mongols polisanmäler krögare:
https://www.ltz.se/artikel/mc-gang-polisanmaler-krogare

Templar knights har lika mycket att göra i en tråd om "Organiserad brottslighet" som en tidningsannons av sorten; "Välkommen till livet Sandra, född den 25:e Juli 2024" har.

Torvalla kickers, hört talas om, känner ingen av dem eller ens någon som råkat illa ut p.g.a. av dem... (känns mer som något någon slyngel använde sig av för att spela tuff; "Eyh, brushan, min brusha är ledare för Torvalla Kickers du vet, passa dig, fan!!!!)
Därmed inte skrivet att de enbart var ett fantasifenomen, men, de var nog större i folks sinnen än de var i realiteten! (som när Lill-Westis - R.I.P. - käftade och slapp åka på däng genom att påpeka vem hans brorsa var!)
Senast redigerad av FylleSvensk 2024-06-21 kl. 16:44.
Citera
2025-10-10, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoBBo_hehe
Som det låter, jag är nyfiken på vilka gäng som finns i Östersund, och om någon vet hur man kommer i kontakt med något av dom?

Jag har även läst något om ett gäng vid namn ”8yb” i en fup som stod åtalad för en rad våldsbrott i fjol.
Några av dom har man hört namnen på en del oxå.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in