Flashback bygger pepparkakshus!
2011-05-20, 16:32
Bannlyst
Survivals är i stort sett en laglig klubb.
Det finns ju en jävla massa "gäng" här. Det finns ju flera stycken ny etablerade turk gäng. Samt Thai gäng finns det ett par av. Är du vit så skulle det väll vara Oa som kan tänkas.. Men då har du inte så många vänner i ösd, då Oa är dödsdömda av större gäng.. Samt att flera st av ösd:s "hårdingar" betraktar dom som fega,veka och allt annat..
Mitt råd är att om du ska va med i någonting i ösd så är det bara att starta eget och fara ut på torget slåss lite sen bli arresterad, för i ösd är alla golbögar och du kommer att bli haffad nästan dirr.
Good luck with your al capone ideas! Mvh
Citera
2011-05-20, 23:44
Medlem
outoforders avatar
Vilka jävla thai-gäng? finns inga thailändare som är med i något "gäng" dock så har en del thailändare varit i trubbel med rättvisan och ofta blivit sedda på ett visst sätt. Men bara för att man kan se några thailändare i 20-30 års åldern hänga tillsammans är det inget gäng?

Turkgäng? Måste ha varit nyligen det kommit mycket turkar i östersund för det har knappt funnits några turkar i östersund dock en hel del libaneser och kurder(kanske dom du ser som turkar)
Citera
2011-05-21, 00:05
Medlem
Gridirons avatar
Men just mc gäng har jag inte sett en kotte? konstigt när det ligger så lägligt till norge :S
Citera
2011-07-03, 04:08
Medlem
Kosmios avatar
När jag var yngre och bodde i Östersund så fanns det en grupp som kallades för Torvalla Kickers. Det grymma nog är att ingen har sett dom, bara hört talas om dom. Det är som en myt.
Citera
2011-07-03, 18:26
Medlem
outoforders avatar
Torvalla kickers var ett fotbollslag där en hel del hade lite problem med lagens långa arm. Var media som beskrev dom som torvalla kickers och ibland järnrörsligan. Men det var absolut inte folk bara från torvalla utan även killar från samhällen utanför östersund.
Citera
2011-10-26, 23:03
Medlem
har hört rykten om etableringar i östersund av outlaws mc och mongols mc med ryggen täckt från norge har dock ingen koll så om kan dementera vore det trevligt
Citera
2011-10-27, 00:23
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slitles
har hört rykten om etableringar i östersund av outlaws mc och mongols mc med ryggen täckt från norge har dock ingen koll så om kan dementera vore det trevligt

Outlaws finns där iaf, men Mongols vet jag inte...
Citera
2012-10-04, 12:07
Medlem
janedoeostersunds avatar
Det finns mist 2 mc-gäng i östersund som är allt annat än snälla grabbar som dricker bärs.
Bland annat ett ställe där jag hängde mkt när jag var mellan 15-20. Hälften riktigt snälla killar, andra inte fullt lika trevliga..
Citera
2012-10-04, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janedoeostersund
Det finns mist 2 mc-gäng i östersund som är allt annat än snälla grabbar som dricker bärs.
Bland annat ett ställe där jag hängde mkt när jag var mellan 15-20. Hälften riktigt snälla killar, andra inte fullt lika trevliga..
Vilka andra än omc syftar du på?
Citera
2012-10-24, 23:07
Medlem
Verkar som Random MC mer eller mindre är av vecklat, Survival MC känns som ett gäng gubbar som snart skall gå i pantion, 50+.
Finns inga direkta gäng här, några löst sammansatta kompis gäng med småförbrytare...
Outlaws sitter inne... tillsammans med dom värsta rötäggen.

På sommaren brukar det dyka upp lite HA och andra klubbar, då som besökare.

Enligt insatt källa så har droghandeln mer eller mindre styrts av en viss familj M.
Nu kommer det mesta i drogväg från internet handel enligt polisens uppgifter i lokalpressen.
Citera
2013-10-02, 14:57
Medlem
Hörde att det va någon som fick pisk på Random MC i somras, ska enligt ryktet vara en musiker som va där och spelade som fick stryk av en HA-kille.
Känns som om det kan bli rätt tråkiga fester där framöver, lär ju inte vara många band som vill spela där efter det.

Någon som vet mer om denna händelse, va det en trubadur eller ett band som spelade den här kvällen?
Vem va det som fick stryk?
Vem är HA-killen som va tvungen att hävda sig?
Citera
2013-10-17, 21:40
Medlem
WarPigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diplom
Hörde att det va någon som fick pisk på Random MC i somras, ska enligt ryktet vara en musiker som va där och spelade som fick stryk av en HA-kille.
Känns som om det kan bli rätt tråkiga fester där framöver, lär ju inte vara många band som vill spela där efter det.

Någon som vet mer om denna händelse, va det en trubadur eller ett band som spelade den här kvällen?
Vem va det som fick stryk?
Vem är HA-killen som va tvungen att hävda sig?

Det var ett band som lirade, gitarristen fick stryck och trasig hand. Gitarristen fick senare ersättning för de gigg han gick miste om under sommaren utav den klubben vars medlem var inblandad, Det var dock inte utav Random för dom har ju inga pengar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in