Bismillah
Tuzz
Citat:
Du svarade inte på (ganska behändigt)
Vad är det för något "annat som påvisar att man är pedofil"?
Tror inte du svarat på allt jag tagit upp heller men har inte för avsikt att avtvinga dig ett svar. Vill du svara eller inte så är det upp till dig. Jag tycker man kan ha det lite avspänt i diskussioner. Du verkar rätt spänd. Kanske en kopp kaffe eller nåt annat kan vara bra?
Bara att kolla vad det innebär idag.
Jag diskuterar dock inte pedofili utan ett specifikt äktenskap.
Citat:
Ja kanske ser det ut så för dig, men jag ser klart och tydligt att er profet
utförde en sexuell handling med en liten flicka på 9 år. Vilket är Pedofili, och
har inte fått något vettigt argument för att det INTE skulle vara pedofili.
För du bortser från historiska fakta som inte är relevanta för dig. Givetvis så drar du då slutsatser utifrån att inte ta med alla delar.
Citat:
Förstår inte vad detta skulle vara för argument? Sex ingår också i ett
äktenskap i Sverige, men här har vi inga traditioner att gifta oss med små
flickor. Tack och lov.
Men då så. Du lät så förvånad att man har sex inom äktenskapet så därför undrade jag.
Det är inte tradition annars heller skulle jag nog säga. Det förekommer i en del av Gulfstaterna idag. Men det är ju ett fåtal länder om man ser det mer globalt bland de stater som kallas islamiska. Så tradition tror jag inte är rätt ord att använda i detta.
Citat:
Jag stör mig på den sexuella handlingen med ett barn, förtår du inte det?
Vad tycker du jag ska göra åt det menar du?
Citat:
Jag hoppas innerligt att jag blir lika hårt dömd om jag utnyttjar ett barn på
det sjuka sättet.
Du är ju inte man skrev du? Då kan du väl inte riktigt komma upp i den möjligheten heller. Men utnyttjande av barn och incest och våldtäkt som förekommer i det svenska samhället och på andra håll ska absolut uppmärksammas och de som gör sånt ska straffas. Men det är inte så hårda straff när det gäller sånt. Inte i Sverige i alla fall. Tycker det visar rätt tydligt vilken syn samhället har på den typen av handlingar.
Citat:
du svarade inte riktigt på denna frågan heller:
"Homosexuella handlingar är förbjudna inför vittnen. Då som nu."
Hur är det med sex med mindreåriga?
Sex utanför äktenskapet är alltid förbjudet. Svensk 18 årsgräns är inte norm i Islam. Så det går inte att döma enligt den.
Citat:
Då svarar du hur det är i Sverige, det vet jag redan, jag ville veta hur det ser
ut inom Islam.
Det är aldrig fel att jämföra. Men förstår att du tycker det är lite knepigt du har ju resolut sopat bort det historiska perspektivet i det vi diskuterar och det blir genast svårare förvisso då för din del.
Citat:
Så er profet går inte heller fri från påverkan av att miljön tillät honom på den tiden
att ha sex med en 9 årig flicka och gifta sig med ett barn?
'Aisha ra lär inte ha varit ett barn för i Islam räknas man inte som barn om man fått sin mens.
Citat:
Det är inte giftemålet i sig som jag stör mig på utan den sxuella handlingen
med barnet!
Vad ska du göra åt det då? Hata muslimer resten av livet eller har du någon annan idé?
Citat:
Och om man blir dömd vad händer då?
Det avgör domaren. Som i alla andra domstolar.
Citat:
Jag är stolt över att vara kvinna.
Det lät inte så när du skrev bara om dig själv tidigare men det är jättebra att du tycker det.