2008-05-03, 21:39
Medlem
supermassives avatar
Jag jobbar själv på en mack i en liten liten liten stad. Och jag minns själv en sen kväll jag jobbade hur det stod en 740 utanför med hög musik spelandes. Därefter kom det ut två män på ca 25 år och fyra småtjejer runt 14-16 år.

Den ena mannen, som tur var inte körde bilen, ställde sig vid ingången till butiken och spydde tarmarna ur sig medan småtjejerna fnissade samtidigt som de stod och rökte. Jag var så arg.
Citera
2008-05-04, 01:29
Medlem
slumpiratens avatar
jag bor i en "håla" i värmland och här håller man antingen på med idrott eller blir raggare. går man ut en kväll i byn jag bor i så får man garanterat se något gäng hängandes vid en mack eller kiosk. oftast killar med keps, snus och en väst med en sydstatsflagga på ryggen, gärna träskor också. de "coola" tjejerna är även med.

vi som håller på med idrott tycker att dom är rätt så löjliga, även när vi va 14. så det är mer "status" att idrotta än att va raggare. raggarna är lixom de utstötta som inte kan hävda sig på något annat sätt

ska även tillägga att detta förekommer i hela värmland, norr som söder.
Citera
2008-05-04, 01:31
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slumpiraten
jag bor i en "håla" i värmland och här håller man antingen på med idrott eller blir raggare. går man ut en kväll i byn jag bor i så får man garanterat se något gäng hängandes vid en mack eller kiosk. oftast killar med keps, snus och en väst med en sydstatsflagga på ryggen, gärna träskor också. de "coola" tjejerna är även med.

vi som håller på med idrott tycker att dom är rätt så löjliga, även när vi va 14. så det är mer "status" att idrotta än att va raggare. raggarna är lixom de utstötta som inte kan hävda sig på något annat sätt

ska även tillägga att detta förekommer i hela värmland, norr som söder.

Haha, jag bor också i Värmland och precis så som du beskriver det hos dig är det även här med sportsfantaster och raggare! ;D
Citera
2008-05-04, 01:39
Medlem
slumpiratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av supermassive
Haha, jag bor också i Värmland och precis så som du beskriver det hos dig är det även här med sportsfantaster och raggare! ;D
det är dock ganska kul att prata med raggarna när man är full (oftast på kolsnäs i sunne). man låtsas vara intresserad om bilen och då börjar han prata om massa saker man låtsas kunna . brukar även komma in på eddie meduza, han är ju lika helig som bilen för dom
Citera
2008-05-04, 01:44
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slumpiraten
det är dock ganska kul att prata med raggarna när man är full (oftast på kolsnäs i sunne). man låtsas vara intresserad om bilen och då börjar han prata om massa saker man låtsas kunna . brukar även komma in på eddie meduza, han är ju lika helig som bilen för dom

Hehe jag känner igen det där.

En gång när jag jobbade så hade jag radion som sällskap på kvällskvisten. Då kommer det in en kund som handlar och hör att det var en låt av Eddie Meduza och han utbrister: "Jaså, du lyssnar på Eddie Meduza du, ja han är gud!" Och flinar stod med lössnuset rinnandes.

Då svarade jag att det var radion som var på och att jag helst inte lyssnade på Eddie annars. Då blev han nästan besviken och mumlade lite innan han gick därifrån.
Citera
2008-05-04, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JussyJussen
Nej så mena jag inte. Det jag menar är att jag tycker människor som vill söla bort sitt liv med att glida runt i en volvo, dricka hembränt och knulla fjortonåringar inte är speciellt smarta.
Det är det för fel med det?

Bortsett från alla som ogillar drägg, vad är det för fel med det?
Projicera "dem" som det onda och det som hatar oss, och isolera gruppen så byggs det en inbördes tuffhet.

Precis samma anledning blattar är tuffa.
"Svennar" hatar oss, känsla av samhörighet, vi mot alla.
(Blattar är raggare i en utländsk förpackning)

Kommunister är häftigt .. Känsla av samhörighet, vi mot alla

Anarkister...

Nazister/"Nationella" för den delen

Jag skulle inte ha något emot att knulla hela dagarna och supa om jag nu inte hade större mål här i livet.
Jag tror inte man hittar lycka i pengar osv osv det vanliga skitsnacket om pengar och lycka (och kärlek)...
Så varför inte ta för sig av alla 14-15-16-åringar?

Det finns inte bara nackdelar, man måste acceptera fördelarna.

Däremot skulle jag aldrig leva som dem.

Jag tycker debatten är ensidig och nu har jag försökt breddat den lite.
Citera
2008-05-04, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Dom flesta av plåtludrena är inte det minsta intereserade av killarna, utan dom är intereserade av gratis skjuts, utköp av cigg och supa...
Hormonerna flödar nog för dem ska du se... Jag tror inte de vet vad de tycker öht
Citera
2008-05-04, 04:58
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ybx
Hormonerna flödar nog för dem ska du se... Jag tror inte de vet vad de tycker öht

Kände en hel del plåtluder (och vandringpokaler som gick med "källarband" killarna istället, samma sak där, fanns alltid sprit och röka ingen skjuts dock) på den tiden jag festade med "repan" högen (en grupp killar mellan 15-25 som spelade i en replokal i en källare i området) och dom flesta av dom ytryckte det mer eller mindre som "suck, i går ville han pippa igen" "fan va drygt" mm
Citera
2008-05-05, 03:23
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Kände en hel del plåtluder (och vandringpokaler som gick med "källarband" killarna istället, samma sak där, fanns alltid sprit och röka ingen skjuts dock) på den tiden jag festade med "repan" högen (en grupp killar mellan 15-25 som spelade i en replokal i en källare i området) och dom flesta av dom ytryckte det mer eller mindre som "suck, i går ville han pippa igen" "fan va drygt" mm

Vet du vart dessa finns idag och vad dom gör?
Citera
2008-05-05, 05:15
Bannlyst
Det är synd att dessa volvo bilar har detta rykte pga raggar packen... Köper jag mig en gammal volvo, så blir jag klassad som ett raggar pack fastän att jag inte är det... Hade raggarpacken inet tagit över odm gamla volvo bilarna, så hade heller inet dessa bilar blivit förknippade med raggar pack. Därför hatar jag raggar pack...
Citera
2008-05-05, 05:17
Medlem
Det är rätt kul med 740-raggare som lyssnar på http://youtube.com/watch?v=2uV235VaE1Q
Då vet inte folket vad dom pratar om, en raggare kör fan inte volvo
Citera
2008-05-05, 05:35
Medlem
AxelFoleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piketbussAB
Det är rätt kul med 740-raggare som lyssnar på http://youtube.com/watch?v=2uV235VaE1Q
Då vet inte folket vad dom pratar om, en raggare kör fan inte volvo

Helt rätt! Just därför var de tvungna tt döpa sig till Volvo-raggare. En riktig raggare kör dyra, fina, klassiska jänkarbilar, inte en skrotbil för 2500. Pinsamt är vad det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in