2008-04-08, 19:55
Medlem
Nasonexs avatar
Fanns en liknande trd dock utan svar s provar hr.

Min sambo har kpt en ny laptop med Vista och allt var frid och frjd tills jag skulle installera Wordfinder. Nu d Wordfinder r installerat s vgrar det starta pga av Vista har skrivskyddat hela mappen och programmet vill ndra ngot i en av filerna i mappen.

Har bockat av skrivskyddet under egenskaper p mappen och klickat verkstll, den poppar upp en frga om jag r sker p att jag vill gra detta och jag klickar Fortstt och sedan s verkar den ndra om alla filer och undermappar. Dock s d jag kollar p egenskaper s r MAPPJVELN fortfarande skrivskyddad.

Edit: har kollat upp och det konto jag r inloggad p r administratr.
Har provat inaktivera UAC som det tipsats om p vissa sajter men funkar fortfarande inte
Senast redigerad av Nasonex 2008-04-08 kl. 20:39.
Citera
2008-08-17, 20:11
Medlem
OggeOJs avatar
Lnar trden d jag har ett liknande problem.

Vista skrivskyddar nmligen hela min externa hrddisk, och jag kan inte byta namn p musiken/albumomslag i itunes.

Vad gra?
Citera
2008-08-17, 20:20
Medlem
Nr ni sger att det r skrivskyddat och att det terstlls. Jag antar att ni hgerklickar och vljer egenskaper och ser att det str Skrivskyddat och r iklickat dr? r den helt tom s r den inte skrivskyddad. r hela fyrkanten frgad s betyder det att den kanske r skrivskyddad (Windows gr inte genom alla filer och kollar). r det en bock dr s r den skrivskyddad. Ser ni en bock eller r hela fyrkanten i samma frg?

Prva att g till Security-fliken (Skerhet p svenska kanske). Lgg till Users / Anvndare (eller vad det r p svenska) och se till att den gruppen har alla rttigheter ikryssade (ls, skriv, etc).
Citera
2008-08-17, 21:10
Medlem
OggeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissekattt
Nr ni sger att det r skrivskyddat och att det terstlls. Jag antar att ni hgerklickar och vljer egenskaper och ser att det str Skrivskyddat och r iklickat dr? r den helt tom s r den inte skrivskyddad. r hela fyrkanten frgad s betyder det att den kanske r skrivskyddad (Windows gr inte genom alla filer och kollar). r det en bock dr s r den skrivskyddad. Ser ni en bock eller r hela fyrkanten i samma frg?

Prva att g till Security-fliken (Skerhet p svenska kanske). Lgg till Users / Anvndare (eller vad det r p svenska) och se till att den gruppen har alla rttigheter ikryssade (ls, skriv, etc).

Det r ett block, och jag r administratr.
Citera
2008-08-17, 21:31
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissekattt

Kan sga att ven om jag satt alla rttigheter till "Tillt" s hjlper inte det nd.
Detta har diskuterats i andra trdar och i vissa fall verkar Vista stta hgre skerhet n admin-konto...vilket gr emot all logik.
Har ven experimenterat med olika sorters rttigheter och rvda rttigheter, utan nskat resultat.

S jag har inget bra svar p detta tyvrr.
Jag hller mig till XP istllet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in